Do biłgorajskiej komendy zgłosił się 56-latek, który uwierzył, że rozmawia z pracownikiem banku. Mężczyzna otrzymał informacje, że ktoś złożył wniosek o kredyt na jego dane. Następnie na prośbę „oszusta” wypłacił swoje oszczędności i za pomocą kodów BLIK dokonał ich wpłaty przy pomocy wpłatomatu. W ten sposób stracił 16 tysięcy złotych.
Podobna sytuacja zdarzyła się również 43-letniej mieszkance naszego powiatu. Po otrzymaniu połączenia myślała, że rozmawia z przedstawicielem firmy zajmującej się cyberbezpieczeństwem.
Rozmówca poinformował kobietę, że ktoś chciał wziąć kredyt na jej dane. W związku z tym jej oszczędności były zagrożone. Jego firma wychwyciła próbę tego oszustwa i zablokowała pieniądze. Niestety, kobieta postępowała zgodnie ze wskazówkami mężczyzny. Wypłaciła oszczędności, a następnie za pomocą kodów BLIK wpłaciła je we wpłatomacie. Straciła ponad 15 tysięcy złotych.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.