reklama
reklama

Lublin: Kolej buduje nową łącznicę. Będzie więcej miejsca na głównej stacji dla pasażerskich pociągów

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Lublin: Kolej buduje nową łącznicę. Będzie więcej miejsca na głównej stacji dla pasażerskich pociągów - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościNa łącznicy kolejowej w Lublinie, która połączy linię Warszawa – Lublin z linią Lublin – Przeworsk, jest nowy tor i sieć trakcyjna. Dzięki łącznicy na stacji Lubli Główny będzie więcej miejsca dla pociągów pasażerskich.
reklama

Łącznica to inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ok. 20 mln zł, która ma usprawnić ruch pociągów w południowo-wschodniej Polsce i zwiększyć przepustowość Lubelskiego Węzła Kolejowego. Prace są częścią rozszerzonego projektu modernizacji linii nr 7 Warszawa - Lublin o wartości ponad 3,5 mld zł, ze środków POIiŚ.

Łącznica pomiędzy liniami Warszawa – Lublin i Lublin – Stalowa Wola (Przeworsk) ma stworzyć lepsze warunki dla rozwoju i obsługi ruchu pasażerskiego m.in. dla przyszłych przewozów aglomeracyjnych. Nowa trasa ma być też rozwiązaniem dla połączeń towarowych, bo składy w relacji północ-południe pojadą łącznicą i nie będą zajmowały torów na stacji Lublin Główny. W ten sposób możliwy będzie przejazd większej liczby pociągów pasażerskich.

reklama

- Łącznica, budowana z wykorzystaniem środków unijnych POIiŚ, to zwiększenie możliwości transportu kolejowego zarówno na Lubelskim Węźle Kolejowym, jak i całym województwie. Inwestycja wpisuje się w rozwój transportu kolejowego na terenie Lubelszczyzny - mówi Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

reklama

W ramach budowy łącznicy, na nasypie o długości ok. 1200 metrów ułożono nowy tor i ustawiono sieć trakcyjną. Wyprofilowany został tor i regulowana jest sieć trakcyjna. Dla mieszkańców i użytkowników ogródków działkowych, przygotowano przejście pod torami. Wybudowano też wiadukt kolejowy nad ul. Stary Gaj. Jednocześnie kontynuowane są prace przy budowie układu drogowego pod obiektem i powstaje system odwodnienia układu torowego. Roboty realizowane przez firmę Track Tec Construction potrwają do końca października.

W kolejnym etapie powstaną urządzenia sterowania ruchem kolejowym, które mają umożliwić sprawne przejazdy pociągów. Budową systemu zajmuje się firma Thales, która deklaruje, że zakończy je w II kwartale 2022 r. Po wybudowaniu urządzeń możliwy będzie przejazd pociągów po łącznicy.

reklama

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama