Zespół studentów - Hydrogreen Pollub z Politechniki Lubelskiej zaprojektował i zbudował pojazd "Hydros", czyli lekki, ekologiczny, napędzany ogniwem wodorowym bolid. W tegorocznym Przeglądzie Technicznym pojazdów w ramach Shell Eco-Marathon, który odbył się w wirtualnym środowisku, "Hydros” zajął 3 miejsce w kategorii prototypowych pojazdów z Europy i Afryki. Nagrodę w wysokości 500 dolarów zespół wykorzysta na dalszy rozwój bolidu.
- Naszym zadaniem było nagrać film pokazujący w kreatywny sposób zgodność naszego pojazdu z wybranymi przepisami technicznymi. Spełniliśmy wszystkie wymogi bezpieczeństwa zarówno dotyczące kierowcy, jak i układu wodorowego. Oprócz tego, wykonaliśmy dokładną dokumentację wszystkich schematów układu elektrycznego i hamulcowego - mówi Paweł Stadnicki, członek zespołu Hydrogreen Pollub.
"Hydros” pozytywnie przeszedł wirtualną inspekcję, zajmując 3 miejsce w kategorii prototypowych pojazdów z Europy i Afryki. W tej kategorii startowało 96 drużyn, które zaprezentowały swoje pojazdy prototypowe (wodorowe, elektryczne, zasilane paliwem benzynowym, diesla, etanolem).
CZYTAJ TAKŻE: Lublin: Politechnika Lubelska ogłosiła wyniki rekrutacji. Chętnych na studia tyle samo co w zeszłym roku
Zespół z Politechniki Lubelskiej wyprzedził Team H2Polito z Politechniki Turyńskiej, który zajął 1 miejsce oraz drużyna Team Zero C z ITIS "Leonardo Da Vinci” w Parmie (12 pozycja). Dzięki tej wygranej oraz aktywności studentów "Hydros” w rankingach Shell Eco-Marathon zajmuje 12 miejsce w Europie i Afryce (na 96 zespołów), a globalnie 37 pozycję wśród 235 zespołów z całego świata.
-"Hydros” powstał w 2016 r. na zawody we Francji. Wtedy osiągnęliśmy najmniejszą masę pojazdu wśród wszystkich uczestników. W 2018 roku w Londynie uzyskaliśmy 6 wynik ze spalaniem 355km/1m3 wodoru, co daje w przeliczeniu 930 km/1l benzyny. Rok później, nasz bolid zdobył 3 pozycję w kategorii Vehicle Design. Rok 2020 przyniósł nam 1 miejsce w kategorii Vehicle Design. W tym sezonie dokonaliśmy licznych ulepszeń w pojeździe, dzięki którym udało się nam zmniejszyć zapotrzebowanie paliwa do przejechania określonego dystansu - podkreśla Mateusz Gilewski, lider zespołu Hydrogreen Pollub.
Shell Eco-marathon to jeden z najbardziej innowacyjnych konkursów dla młodych konstruktorów. Zespoły ze szkół średnich oraz uczelni wyższych z całego świata stają przed wyzwaniem zbudowania i przetestowania pojazdów jak najbardziej wydajnych pod względem energetycznym. Zwycięża drużyna, której pojazd może pokonać najdłuższy dystans na ekwiwalencie jednego litra paliwa lub jednej kWh.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.