Miejski radny Marcin Bubicz (klub prezydenta Krzysztofa Żuka) napisał do prezydenta Żuka interpelację w sprawie remontu kuchni i stołówki Szkoły Podstawowej nr 34 przy ul. Kosmowskiej w dzielnicy Czechów.
- Szkoła Podstawowa nr 34 im. Kornela Makuszyńskiego w Lublinie jest jedną z wielu placówek oświatowych w Lublinie, które wymagają natychmiastowego remontu. Wspomniany remont w przypadku tej Szkoły jest konieczny w obszarze kapitalnego remontu kuchni i stołówki. Chcę bowiem podkreślić, że ostateczny termin w myśl decyzji Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Lublinie do dokonania przedmiotowego remontu, został wyznaczony w nieprzekraczalnym terminie do końca sierpnia 2021 roku - napisał Marcin Bubicz.
Podkreślił też, że cieszy go deklaracja sekretarza Miasta Lublin, że po rozstrzygnięciu przetargu na rozbudowę Zespołu Szkół Nr 12 przy ul. Sławinkowskiej oraz przetargu na budowę biurowca przy ul. Leszczyńskiego, zostaną podjęte działania, by zapewnić środki finansowe w budżecie miasta na cele remontu jedenej z placówek oświatowych zgłoszonej przez radnych Marcina Nowaka oraz Zdzisława Drozda.
- Liczę bowiem, że Pan Prezydent przy podziale środków, które pozostaną w kasie budżetu Miasta Lublin, po ogłoszeniu obu ww. przetargów, będzie sprawiedliwie kierował je na wszystkie placówki, które tak jak Szkoła Podstawowa nr 34 na Czechowie stoją w obliczu decyzji, jak powyżej przywołana - stwierdził Bubicz.
Radny zadał także kilka pytań. W pierwszej kolejności zapytał kiedy spodziewane jest wyliczenie kwoty, jaka mogłaby pozostać w budżecie Miasta Lublin po ogłoszeniu przetargu na rozbudowę ZS Nr 12 oraz przetargu na budowę biurowca? Chce wiedzieć również czy Urząd Miasta Lublin, w nawiązaniu do pierwszego pytania, planuje przeznaczenie części z pozostałych z przetargów środków, na realizację remontu kuchni i stołówki SP nr 34? Poprosił też o odpowiedź na pytanie czy prezydentowi znana jest decyzja Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Lublinie z dnia 12 czerwca 2018 roku oraz jakie działania podjął Ratusz w związku z tą decyzją? Dodatkowo zapytał czy Urząd Miasta dokona dodatkowych zabezpieczeń odpowiednich środków finansowych w projekcie budżetu Miasta Lublin na rok 2022 na cel opisany w interpelacji.
- Jeżeli zostaną podjęte decyzje o skierowaniu pozostałych z ww. przetargów środki na remonty szkół, dla których organem prowadzącym jest Miasto Lublin poproszę o pełną informację – która szkoła, w jakiej wysokości oraz na jaki cel otrzyma środki. Co więcej proszę o przedstawienie bezpośredniej przyczyny przyznania środków w konkretnej kwocie dla placówek, które je uzyskają - podsumowuje radny.
Odpowiedział Artur Szymczyk - zastępca prezydenta ds. inwestycji i rozwoju. Poinformował, że po rozstrzygnięciu przetargu na rozbudowę Zespołu Szkół Nr 12 i przetargu na budowę biurowca przy ul. Leszczyńskiego, będą podjęte działania, żeby zapewnić pieniądze w budżecie Gminy Lublin na inwestycję w SP nr 34.
CZYTAJ TAKŻE: Rury. Mieszkańcy chcą więcej drzew
- W pierwszej kolejności zostaną zabezpieczone środki finansowe na wykonanie remontu kuchni w Szkole Podstawowej Nr 38 przy ul. Wołodyjowskiego 13, a następnie na remont kuchni w Szkole Podstawowej Nr 7 przy ul. Plażowej 9 - podsumował Artur Szymczyk.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.