Niestety, tej podwyżki należało się spodziewać, Każdy widzi, jak szybko rosną ceny na stacjach paliw, a szczególnie oleju napędowego. Drożej też smary, oleje silnikowe oraz prąd który napędza trolejbusy i autobusy elektryczne, coraz bardziej powszechne w Lublinie.
Szefowie Zarządu Transportu Miejskiego oraz Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego przygotowali nowe stawki za bilety. Niebawem, jeszcze w maju, ich propozycje podwyżek trafią pod obrady Rady Miasta. Radni raczej przychylą się do zaproponowanych wyższych stawek biletów.
Nowa tabela stawek za bilety, zakłada że od lipca bilet jednorazowy zdrożeje z 4.20 zł na 4,60 zł. Natomiast popularny 15-minutowy będzie droższy o 20 groszy, z 2,80 skoczy na 3 zł. Bilet 40-minutowy zdrożej z 3,60 zł na 4 zł. O 40 groszy więcej trzeba będzie zapłacić za bilet 90-minutowy, czyli z 4,40 zł zdrożeje na 4,80 zł. Całodobowy będzie kosztować 13,20 zł, dziś jest to 12 złotych. ZTM zapowiada wprowadzenie nowości. Będzie bilet sześciogodzinny za 8,20 zł.
Dla posiadaczy Lubelskiej Karty Miejskiej bilety okresowe będą droższe o 20 groszy dziennie. I tak dla przykładu bilet 10-dniowy (dziś normalny kosztuje 40 złotych, ulgowy – 20 złotych) od 1 lipca będzie kosztować odpowiednio 44 zł i 22 zł. Natomiast najdłuższy i najdroższy – 150-dniowy – zdrożeje do kwoty 378 zł (normalny) i 189 (ulgowy). Dziś jest to odpowiednio – 346 zł i 173 zł. Posiadacze LKM mogą nie mają zróżnicowanych kwot za przejazdy w strefie 1 czy 2.
Takie zróżnicowanie funkcjonuje w taryfie ogólnodostępnej. Bilet okresowy na 10 dni w 1 strefie, od 1 lipca, ma kosztować 56 zł (normalny) i 28 zł (ulgowy). Dziś jest to 51 zł i 26 zł. Natomiast bilet 150-dniowy – 530 zł i 265 zł, czyli odpowiednio drożej o 33 zł i 16 zł.
W przypadku biletów okresowych na 1 i 2 strefę od 1 lipca bilet normalny na 10 dni, w taryfie ogólnodostępnej, będzie droższy o 8 zł (normalny) i 4 zł (ulgowy), będą kosztować odpowiednio – 84 zł i 42 zł. Najdłuższy, 150-dnowy, podrożej o 64 zł (normalny, do stawki 782 zł) i 32 złote (ulgowy, do stawki 391 złotych).
Podwyżki to efekt stale drożejących kosztów paliw, obsługi pojazdów oraz energii elektrycznej. Tomasz Fulara, prezes lubelskiego MPK, szacuje że koszty funkcjonowania przedsiębiorstwa w 2022 roku wzrosną aż o 30 milionów, w porównaniu z rokiem 2021. Prezes MPK podaje się przykłady wyższych cen – olej napędowy zdrożał o 140 proc., oleje silnikowe o 109 proc., smary o 140 proc., a szacunkowy koszt energii elektrycznej w jest wyższy aż o 10 milionów złotych. C
ZTM i MPK liczą, że z powodu podwyżki cen biletów, wpływy zwiększą się o 5 milionów złotych, z szacowanych 50 m1ilion przy obecnych cenach, do 55 milionów złotych po podwyżce.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.