Dwa przystanki, blisko miejscowości
Jesienią PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na odcinku Lubartów – Parczew rozpoczną przebudowę peronów, torów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Inwestycja o wartości 90 mln zł i dofinansowana z pieniędzy z Unii Europejskiej zakłada budowę dwóch nowych przystanków kolejowych - w Berejowie w gminie Niedźwiada (pow. lubartowski) i Laskach w gminie Parczew.
- Zwiększą dostęp do kolei. Zaplanowane blisko miejscowości nowe perony będą oświetlone, wyposażone w wiaty i czytelnie oznakowanie. Podobnie jak wszystkie nowe i modernizowane obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się - mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Pociągi przyśpieszą
Oprócz tego zmodernizowana zostanie stacja Parczew oraz przystanki: Pałecznica, Brzeźnica Bychawska, Tarło, Gródek, Zabiele, Parczew Kolejowa, Ciecierzyn. Na odcinku z Lubartowa do Parczewa, w tym na stacji Parczew, wymienione zostaną tory i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Remont obejmie także mosty i wiadukty. Zmodernizowanych zostanie 13 przejazdów drogowo-kolejowych.
- Po zakończeniu inwestycji prędkość pociągów osobowych na trasie zostanie zwiększona do 120 km/h - zaznacza Mirosław Siemieniec.
Wyłączą tory z ruchu
Inwestycja zakładająca wymianę torów kolejowych będzie wymagała wstrzymania ruchu pociągów na objętych robotami odcinkach linii.
- Dlatego pierwsze działania wykonawcy przewidziano we wrześniu, gdy dostępne będzie dwutorowe połączenie na modernizowanej trasie Lublin - Dęblin. Na trasie na czas prowadzenia prac przewoźnicy wprowadzą zastępczą komunikację autobusową - zapowiada Mirosław Siemieniec.
Przedsięwzięcie ma być zakończone w drugiej połowie 2021 roku.
Kolejna odsłona
Opisywana inwestycja to kolejny etap modernizacji linii kolejowej łączącej Lublin z Łukowem.
- Przebudowa trasy z Lubartowa do Parczewa, to kolejny etap prac na linii z Lublina do Łukowa (linia kolejowa nr 30). W 2017 roku wykonano prace na odcinku Parczew - Łuków. Przeznaczono na nie prawie 100 mln zł netto. Dzięki inwestycji zmodernizowano 52 km linii. Prace objęły także perony w Parczewie i Radzyniu Podlaskim oraz obiekty inżynieryjne - mówi rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.