Zbudują dwa przystanki kolejowe między Lubartowem i Parczewem. Linia będzie wyłączona z ruchu

Dzięki modernizacji torów między Lubartowem i Parczewem pociągi będą mogły jeździć na tym odcinku z prędkością 120 km/h | foto Pixabay

region W Laskach (gm. Parczew) i Berejowie (gm. Niedźwiada) staną nowe przystanki kolejowe. Stacja Parczew oraz kolejnych siedem przystanków zostanie zmodernizowanych. Dzięki wymienionym torom pociągi będą mogły przyśpieszyć do 120 km/h. Koszt to 90 mln zł.

oprac. dsm

Opublikowano: 28 lipca 2020 07:51 | Aktualizacja: 28 lipca 2020 07:51

Dwa przystanki, blisko miejscowości

 

Jesienią PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na odcinku Lubartów – Parczew rozpoczną przebudowę peronów, torów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Inwestycja o wartości 90 mln zł i dofinansowana z pieniędzy z Unii Europejskiej zakłada budowę dwóch nowych przystanków kolejowych - w Berejowie w gminie Niedźwiada (pow. lubartowski) i Laskach w gminie Parczew.

 

- Zwiększą dostęp do kolei. Zaplanowane blisko miejscowości nowe perony będą oświetlone, wyposażone w wiaty i czytelnie oznakowanie. Podobnie jak wszystkie nowe i modernizowane obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się - mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

 

Pociągi przyśpieszą

 

Oprócz tego zmodernizowana zostanie stacja Parczew oraz przystanki: Pałecznica, Brzeźnica Bychawska, Tarło, Gródek, Zabiele, Parczew Kolejowa, Ciecierzyn. Na odcinku z Lubartowa do Parczewa, w tym na stacji Parczew, wymienione zostaną tory i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Remont obejmie także mosty i wiadukty. Zmodernizowanych zostanie 13 przejazdów drogowo-kolejowych.

 

- Po zakończeniu inwestycji prędkość pociągów osobowych na trasie zostanie zwiększona do 120 km/h - zaznacza Mirosław Siemieniec.

 

Wyłączą tory z ruchu

 

Inwestycja zakładająca wymianę torów kolejowych będzie wymagała wstrzymania ruchu pociągów na objętych robotami odcinkach linii.

 

- Dlatego pierwsze działania wykonawcy przewidziano we wrześniu, gdy dostępne będzie dwutorowe połączenie na modernizowanej trasie Lublin - Dęblin. Na trasie na czas prowadzenia prac przewoźnicy wprowadzą zastępczą komunikację autobusową - zapowiada Mirosław Siemieniec.

 

Przedsięwzięcie ma być zakończone w drugiej połowie 2021 roku.

 

Kolejna odsłona

 

Opisywana inwestycja to kolejny etap modernizacji linii kolejowej łączącej Lublin z Łukowem.

 

- Przebudowa trasy z Lubartowa do Parczewa, to kolejny etap prac na linii z Lublina do Łukowa (linia kolejowa nr 30). W 2017 roku wykonano prace na odcinku Parczew - Łuków. Przeznaczono na nie prawie 100 mln zł netto. Dzięki inwestycji zmodernizowano 52 km linii. Prace objęły także perony w Parczewie i Radzyniu Podlaskim oraz obiekty inżynieryjne - mówi rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.