reklama
reklama

Premier Mateusz Morawiecki odwiedził szpital i firmę w Lubelskiem: Chcemy wspierać wszystkich przedsiębiorców [WIDEO]

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Premier Mateusz Morawiecki odwiedził szpital i firmę w Lubelskiem: Chcemy wspierać wszystkich przedsiębiorców [WIDEO] - Zdjęcie główne
reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

RegionPremier Mateusz Morawiecki odwiedził województwo lubelskie. Wizytę zaczął od Szpitala Powiatowego w Rykach, a potem zwiedził rodzinną firmę JMP Flowers w Stężycy. Towarzyszył mu m.in. Lech Sprawka - wojewoda lubelski.
reklama

Szpital w Rykach przywrócony do funkcjonowania

Szpital Powiatowy w Rykach Sp. z o. o. reaktywowano po tym, gdy prywatny podmiot przestał prowadzić działalność. Placówkę powołał powiat rycki w 2019 r. Spółka jest podmiotem leczniczym, działającym w oparciu o wpis do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą, prowadzonego przez Wojewodę Lubelskiego.

CZYTAJ TAKŻE: Międzynarodowy Dzień Pielęgniarki w Lublinie. "Biały personel" spotkał się z samorządowcami [WIDEO]
 
- Po wyborach samorządowych w 2018 roku, które wygrało Prawo i Sprawiedliwość, zarząd wraz z radnymi podjął decyzję o reaktywacji istnienia tej placówki. W ciągu dziewięciu miesięcy przywróciliśmy placówkę do funkcjonowania. Na początek był to okrojony zakres. Dzisiaj możemy się pochwalić dużo szerszym zakresem świadczenia usług. Nie byłoby to możliwe, gdyby nie pomoc pana premiera, pana wojewody, samorządowców, pracowników szpitala - podkreślał Dariusz Szczygielski, starosta rycki.

reklama

Z kolei premier mówił, że pandemia koronawirusa uświadomiła wszystkim, jak ważna jest przebudowa służby zdrowia. Dodawał, że nie ma dobrej służby zdrowia bez zasilenia jej dodatkowymi środkami. Prawo i Sprawiedliwość, Zjednoczona Prawica, wypracowało nowe środki już w poprzednich kilku latach.

- Dowodem tego jest ten szpital. W ciągu pięciu lat przeznaczyliśmy 40 mld zł więcej na naprawę służby zdrowia. Chcemy ciągle poprawiać jakość polskiej służby zdrowia. Chcemy kształcić więcej lekarzy, pielęgniarek, pracowników służby zdrowia, tak, żeby łatwiej można było dostać się do specjalisty. To jeden z głównych obszarów naprawy służby zdrowia, udostępnienie w szerokim zakresie wizyt u specjalistów. To jedna z bolączek, którą będziemy chcieli jak najszybciej zaadresować. Inny, duży obszar to fundusz modernizacji szpitali. Tu jest świetny przykład. Akurat tutaj, w Rykach, modelowo udało się doprowadzić do współpracy i odtworzenia szpitala. Niestety ten szpital został sprywatyzowany. Dzisiaj widzieliśmy tu nowo zakupiony tomograf, będzie nowy rezonans. Ale przede wszystkim chcemy zadbać o kadrę. O nasze pielęgniarki, lekarzy, salowe, służby pomocnicze, po to, żeby można było doprowadzić do skutecznej realizacji naszego programu naprawy służby zdrowia, jej poprawy - mówił Mateusz Morawiecki, premier RP.

reklama

Szef rządu podkreślał, że jest ze służby zdrowia korzystają wszyscy. - Będziemy konsekwentnie robić wszystko, żeby kwartał po kwartale, Polacy zauważyli różnicę, w dostępie do specjalistów, do nowoczesnego sprzętu, po to, by Polacy mogli być jak najlepiej leczeni, na poziomie europejskim. To jest nasz cel - mówił Morawiecki.

"Promujemy polskie produkty"
 
Premier odwiedził też rodzinną firmę w powiecie ryckim. JMP Flowers w Stężycy (powiat rycki) uprawia ponad 70 odmian róż na powierzchni 6,45 ha, 70 odmian anturium na powierzchni 1,55 ha i 200 odmian orchidei na powierzchni 10 ha. Powstała w 1977 r.
 
- To wyjątkowa firma. To wielka duma, że z Polski, na cały świat, wyjeżdżają właśnie stąd, z Lubelszczyzny, polskie kwiaty. Promujemy polskie produkty. Chcemy dla nich znaleźć odpowiednie miejsce. Pandemia była dla wielu firm czasem przedłużającej się zimy. Pomogliśmy bardzo wielu firmom przechować ich kapitał rynkowy, udziały w rynku, potencjał wytwórczy, produkcyjny. Nasze programy pomocowe były czymś w rodzaju kładki przez którą przeszły firmy. 200 mld zł pozwoliło ochronić ponad 5 mln miejsc pracy. Chcemy wspierać wszystkich przedsiębiorców - zaznaczał Morawiecki.

reklama

Oprócz tego, mówił, że patrząc na  JMP Flowers, rząd chce pomagać, rozwijać działalność eksportową i produkcyjną, wszystkim polskim firmom, promować produkt polski. Dodawał, że im więcej będziemy kupować polskich produktów, promować polskie produkty, promować eksport polskich produktów, tym więcej będą mogli zarabiać polscy pracownicy.

- Naszym celem jest, by polska gospodarka była dobrze naoliwioną machiną, poprzez różne elementy systemu, a jednym z zasadniczych jest nasz program inwestycyjny. To jest filar polskiego ładu, gdzie wszystkie miejscowości, powiaty, gminy, doświadczą ogromnego impulsu inwestycyjnego, skoku cywilizacyjnego w wielu obszarach - mówił Mateusz Morawiecki nawiązując do Nowego Ładu, który został ostatnio ogłoszony.

reklama

CZYTAJ TAKŻE: Premier Mateusz Morawiecki zaszczepił się przeciwko COVID-19
 
Szklane gospodarstwo JMP Flowers o pow. 18 ha wyposażone jest w zaplecze technologiczne i system kogeneracji. Produkcja jest samowystarczalna pod względem wytwarzanej energii elektrycznej i cieplnej. Spotkanie z przedstawicielami firmy było też okazją do rozmów w sprawie dalszego jej rozwoju.
 
- Dzisiaj rozmawialiśmy z panem prezesem, z posłami PiS, o ciekawych inwestycjach w wysoko wydajne systemy do wykorzystywania wody i zmian temperatury wody pomiędzy zimą, a latem. To jest kierunek na przyszłość - dodał premier.

Zarówno szpital, jak i firmę premier odwiedził w poniedziałek (17 maja).

Wizyta premiera w firmie JMP Flowers

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama