Zakład Ubezpieczeń Społecznych uruchomił e-wizyty w polskim języku migowym, żeby niesłyszący mogli samodzielnie załatwiać swoje urzędowe sprawy przez internet.
- E-wizyta to wideorozmowa z pracownikiem ZUS. Codziennie korzysta z niej kilkaset osób. Zakład wprowadził usługę w październiku ubiegłego roku, a od tego tygodnia z pracownikami ZUS mogą porozmawiać przez internet również osoby z niepełnosprawnością słuchu. Konsultanci posługują się polskim językiem migowym (PJM). Udzielają porad w sprawach zasiłków, emerytur i rent - wyjaśnia Małgorzata Korba, regionalny rzecznik ZUS w województwie lubelskim.
Do e-wizyty trzeba mieć urządzenie z dostępem do internetu i kamerą, np. laptop lub smartfon. Należy ją umówić na stronie internetowej ZUS, wybierając temat i termin.
Z e-wizyt mogą też korzystać osoby niewidome i niedowidzące. - Strona jest dostępna dla czytników ekranu i spełnia wymogi odpowiedniego kontrastu, zgodne ze standardem WCAG 2.0. - dodaje Małgorzata Korba.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.