reklama
reklama

Z Lublina do stolicy pociągi pojadą co godzinę? Rządzący mają "kolejowe" plany

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Z Lublina do stolicy pociągi pojadą co godzinę? Rządzący mają "kolejowe" plany - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Z LublinaPociągi z Lublina do Warszawy mają kursować co godzinę, w perspektywie 2 lat - tak wynika z rozmów między ministerstwem a kierownictwem Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego.
reklama

- Staramy się dość często gościć przedstawicieli ministerstw i organizować spotkania z jednostkami samorządu terytorialnego, organizacji pozarządowych, właśnie po to, by pokazać, że bliskie są nam problemy wszystkich obywateli i zależy nam na transparentności, by była szansa zasięgnąć informacji bezpośrednio u źródła - mówił Krzysztof Komorski, wojewoda lubelski.

- Będziemy rozwijać połączenia z Warszawą tak, by cykl połączeń począwszy od godziny 5 rano do 20 był cyklem godzinnym. Wprowadzenie takiego standardu połączeń stolicy z największymi miastami jest dla nas bardzo ważne. Obecnie mamy tych połączeń jedenaście, w grudniu dojdzie kolejne, a docelowo zależy nam, by było ich szesnaście w każdą stronę, czyli 32 połączenia na dobę. To element, który chcemy zrealizować w perspektywie dwóch lat - dodawał Piotr Malepszak, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

reklama

Zaznaczał też, że twają również prace nad poszerzeniem siatki połączeń z województwa lubelskiego w kierunku Krakowa i Wrocławia. Pociągi do tych miast, miałyby kursować co cztery godziny.

- Zależy nam na rozwoju bazy w Małaszewiczach, najpierw procedując dokumenty i robiąc wycenę tej inwestycji. Chcielibyśmy, by w przyszłym roku PKP Polskie Linie Kolejowe przejęły całą bazę i jako inwestor mogły rozpocząć inwestycję, która szacowana jest na kwotę prawie 3,5 mld złotych - tłumaczył Malepszak.

reklama

W planach jest też poprawa istniejących już połączeń, np. do Rejowca, Chełma i Dorohuska.

- Mamy także kwestię rozwoju przejść granicznych, bo ich jakość jest, mówiąc wprost, kiepska. To z myślą o naszych sąsiadach w Ukrainie. Ważne jest dla nas, by te połączenia kolejowe mogły funkcjonować jeszcze sprawniej, gdy w Ukrainie wróci normalność - powiedział Piotr Malepszak.

Z kolei wicewojewoda lubelski podkreśał, że Lubelszczyzna to położenie, ale i transport, osobowy oraz gospodarczy.

- Musimy połączyć infrastrukturę przejść granicznych z infrastrukturą kolejową, ale i bazą przeładunkową. Wymiana towarowa na granicy z Ukrainą, mimo wojny, rośnie. To przewozy towarowe, które przekładają się na zatrudnienie, dochody i pracę wielu firm. Również wzrost przeładunku, który odbywa się w Małaszewiczach jest bardzo duży. To ogromny potencjał dla kraju, w zakresie budowania PKB, jak i dla mieszkańców - przyznał Wojciech Wołoch.

reklama

O znaczeniu dla województwa lubelskiego ma rozwój kolei, mówili także lubelscy posłowie.

- Powinniśmy robić wszystko, by kolej się rozwijała i by połączeń, szczególnie w odniesieniu do województwa lubelskiego, było coraz więcej. Kolej to bardzo ważna dziedzina, nie tylko pod względem społecznym, ale i gospodarczym, zwłaszcza w naszym regionie, który graniczy z Ukrainą i Białorusią. Leży nam na sercu, by terminal przeładunkowy był w Polsce, a nie innych krajach europejskich - przekonywała Małgorzata Gromadzka (PO).

- Cargo, Małaszewicze, LHS, ale również protesty to główne tematy naszego spotkania. Z jednej strony walczymy o miejsca pracy, by było ich jak najwięcej, z drugiej o to, by przejazdy do innych miast w Polsce były na jak najwyższym poziomie i by było ich jak najwięcej - dodał Krzysztof Grabczuk (PO).

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama