reklama
reklama

Województwo lubelskie: koniec z infolinią WOT do wsparcia seniorów

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Województwo lubelskie: koniec z infolinią WOT do wsparcia seniorów - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Z LublinaPrzestaje działać numer infolinii Wojsk Obrony Terytorialnej. Pod tym telefonem przez ostatnie pół roku dyżurowali terytorialsi, którzy pomagali seniorom w szczepieniach przeciwko COVID-19.
reklama

Infolinia Wojsk Obrony Terytorialnej zaczęła swoją działalność 18 stycznia, a jej uruchomienie było odpowiedzią na potrzeby seniorów, wynikające z dużej skali szczepień osób starszych. Przez blisko pół roku działalności, żołnierze OT – operatorzy infolinii odebrali blisko 40 tys. połączeń udzielając bezpośredniego wsparcia w 13 tys. przypadków.

- Operatorzy infolinii najczęściej pomagali w rejestracji na szczepienia, organizacji transportu, dojeździe mobilnych zespołów szczepiennych. Seniorzy dzwonili też z prośbą o pomoc w zmianie terminu i miejsca szczepień, które zdarzało się, że było wskazane w znacznej odległości od miejsca ich zamieszkania lub małżeństwa seniorów miały wskazane inne terminy szczepień i zależało im na zmianie. Zdarzały się też prośby o przyspieszenie terminu szczepień lub pomoc w umówieniu wizyt do specjalistów. Niepełnosprawni seniorzy wnioskowali o wsparcie w transporcie, pomocy w wyjściu z domu, itp. Ważnym zakresem działania infolinii były też rozmowy, podtrzymanie na duchu, odpowiedzi na pytania - informuje kpt. Damian Stanula, oficer prasowy 2 Lubelskiej Brygady Obrpny Terytorialnej.

reklama

Żołnierze na dyżurach infolinii, prowadzili akcję zbierania informacji i możliwości Oddziałów NFZ, Urzędów Miast, a także po kontaktach bezpośrednio z jednostkami medycznymi, zebrali całościową informację o możliwościach domowego szczepienia osób niechodzących. Miało to umożliwić sprawne koordynowanie transportu, czy dojazdu zespołów szczepiennych do domów seniorów.   

reklama

- Idea numerów infolinii pomocowych żołnierzy WOT, powstała ponad rok temu na początku pandemii. Linie zmieniały obszar udzielanego wsparcia w zależności od dynamicznie zmieniających się potrzeb społeczeństwa. Na początku pandemii w 2020 roku, już tydzień od ogłoszenia pierwszego przypadku COVID i narastającego niepokoju w społeczeństwie, powstała idea infolinii psychologicznej i służyła ogromnemu i nie do przecenienia wsparciu emocjonalnemu podczas pandemii. Zespół psychologów przez całą dobę, codziennie, wspierał zrozpaczonych rodaków w tym trudnym czasie - dodaje kpt. Stanula.

Linia wsparcia psychologicznego dla osób w kryzysie związanym z kwarantanną lub leczeniem koronawirusa prowadzana przez WOT udzieliła blisko 6 tys. porad. Następnie podczas wakacji numer służył informowaniu jak zabezpieczyć wypoczynek dzieci i młodzieży zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Zdrowia oraz jak starać się o wsparcie terytorialsów w zabezpieczeniu sanitarnym obozów i kolonii letnich. Następnie przekształcił się w całodobową infolinię zbierającą potrzeby ośrodków pomocy społecznej, organizacji pozarządowych i innych instytucji pomocowych.

reklama

Od poniedziałku (5 lipca) przestanie działać numer infolinii WOT – 800 100 115. Dzwoniący na infolinię zostaną przekierowani na ogólnopolską infolinię 989 oraz na stronę www.nfz.gov.pl.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama