Reklama

Reklama

Województwo lubelskie: budują i remontują drogi w regionie. Marszałek i dyrektor ZDW o "ofensywie drogowej"

Opublikowano: 8 czerwca 2021 11:55
Autor: Joanna Niećko

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Z Lublina Władze województwa i dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Lublinie rozmawiali o prowadzonych przez samorząd województwa oraz ZDW, inwestycjach na drogach wojewódzkich w 2021 roku. Każdy z gości zwrócił uwagę na to, jak ważne jest to by drogi były komfortowe i bezpieczne.

Reklama

Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie w 2021 roku realizuje 4 inwestycje drogowe na łączną kwotę około 315 milionów złotych. Są to: budowa drogi wojewódzkiej w mieście Dęblin, tzw. Obwodnicy Dęblina, budowa drogi wojewódzkiej Chodel – Kraśnik – rozbudowa i przełożenie drogi wojewódzkiej w mieście Kraśnik, rozbudowa drogi wojewódzkiej Lublin – Wysokie – Biłgoraj – Sieniawa – Przeworsk – Kańczuga – Dynów – Grabownica Starzeńska na odcinku od miasta Biłgoraj i Tarnogród do granicy Województwa Lubelskiego i Podkarpackiego oraz rozbudowa mostu na rzece Sierotka wraz z drogami dojazdowymi w miejscowości Piaski na drodze wojewódzkiej.

CZYTAJ TAKŻE: Lublin: na Hajdowie-Zadębiu ma być jaśniej i bezpieczniej. Wyremontowano ulice i zamontowano oświetlenie

W 2019 roku Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie przy wsparciu Samorządu Województwa Lubelskiego wyremontował prawie 27 kilometrów dróg wojewódzkich. Wartość tych remontów to prawie 8 milionów złotych. W 2020 roku długość dróg wojewódzkich, które zostały wyremontowane to ponad 45 kilometrów. Wartość tych prac wyniosła prawie 12 milionów złotych. W tym roku remontem zostało objętych prawie 72 kilometry dróg, a kwota za jaką zostaną one zmodernizowane przekracza 41 milionów złotych. W 2021 roku Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie ogłosił też przetargi m.in. na opracowanie dokumentacji na budowę obwodnicy północnej Hrubieszowa, na opracowanie dokumentacji na budowę obwodnicy miasta Tarnogród oraz na opracowanie dokumentacji na rozbudowę drogi wojewódzkiej - od granicy miasta Chełm do miejscowości Białopole (długość ponad 27 kilometrów). 

- Drogi to od czasów antycznych rzecz bardzo ważna. Chcemy by drogi wojewódzkie w Województwie Lubelskim prowadziły wszędzie tam, gdzie nasi mieszkańcy chcieliby się dostać i gdzie będą mogli rozwijać swoje pasje i prowadzić działalność gospodarczą. Jak wiecie Państwo, Lubelszczyzna to jeden wielki plac budowy. Budujemy Via Carpatię, drogę S19, realizowana będzie budowa drogi S17 do Zamościa a projektowana jest w tym momencie droga S12. W najbliższym czasie Lubelszczyzna przestanie być białą plamą jeśli chodzi o drogi. Żeby móc w pełni wykorzystać możliwości sieci dróg ekspresowych potrzebna jest rozbudowana sieć dróg wojewódzkich, które muszą być w jak najlepszym stanie. Muszą być to drogi bezpieczne dla kierowców, rowerzystów, pieszych - mówił Jarosław Stawiarski, marszałek Województwa Lubelskiego.

Oprócz tego, marszałek podkreślał, że w województwie lubelskim drogami wojewódzkimi administruje Zarząd Dróg Wojewódzkich, który w tym roku zdaniem marszałka, prowadzi prawdziwą ofensywę drogową. - Jako Zarząd Województwa Lubelskiego postanowiliśmy, że wszystkie nasze wolne środki będziemy inwestować w rozbudowę, przebudowę, modernizację i budowę dróg wojewódzkich. I tak też się dzieje. Pozyskujemy pieniądze z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego, z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia oraz z Ministerstwa Infrastruktury - dodawał Stawiarski.

- Chcemy by Województwo Lubelskie traktowane było jako jeden wielki, atrakcyjny dla wszystkich region. By każdy miał możliwość dostać się samochodem tam, gdzie będzie chciał. Chcemy doprowadzić do tego by na mapie Województwa Lubelskiego nie było białych plam, które będą pokazywały to, że gdzieś dostęp jest utrudniony z powodu złego stanu nawierzchni dróg wojewódzkich. Dlatego jako Wicemarszałek Województwa Lubelskiego i Członek Zarządu Województwa, będę robił wszystko co tylko jest możliwe, podróżowanie drogami przez nasze Województwo było bezpieczne i komfortowe. W tym roku na same remonty dróg wojewódzkich wydamy około 74 milionów złotych. Jest to rekord jeśli chodzi o wydatki na drogi wojewódzkie od 1999 roku. Ale wiemy, że warto. I chcemy to robić - zaznaczał Michał Mulawa, wicemarszałek Województwa Lubelskiego.

CZYTAJ TAKŻE: Województwo lubelskie: Lubelski Regionalny Fundusz Rozwoju ma już prezesa. Został nim bankier

- Cieszę się, że mogę współpracować, jako Dyrektor ZDW, z takim Zarządem Województwa, który świetnie rozumie to, że remonty, modernizacja i budowa dróg wojewódzkich czy obwodnic jest niezwykle ważna dla wszystkich i przyniesie obopólne korzyści. Administrujemy siecią ponad 2 tysięcy kilometrów dróg, które w pewnych miejscach nie były remontowane od momentu ich wybudowania, czyli nawet od lat 70. Zależy nam na tym by podróżowanie nimi nie sprawiało ludziom kłopotów tylko przynosiło radość. Województwo Lubelskie jest pięknym miejscem. Jego uroki można podziwiać nawet jadąc samochodem. Ale niestety czasami trzeba szczególną uwagę jednak zwracać na to by omijać koleiny czy ubytki. A tak nie powinno być - stwierdził Paweł Szumera, dyrektor ZDW w Lublinie.

Spotkanie odbyło się we wtorek (8 czerwca) w Lubelskim Centrum Konferencyjnym w formie wideokonferencji.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.