Reklama

Reklama

Wielka awaria na kolei w całym kraju. Wiemy, co było przyczyną

Opublikowano: Ostatnia modyfikacja:
Autor: | Zdjęcie: Pixabay - zdjęcie ilustracyjne

Wielka awaria na kolei w całym kraju. Wiemy, co było przyczyną - Zdjęcie główne

Wielka awaria na kolei w całym kraju. Wiemy, co było przyczyną | foto Pixabay - zdjęcie ilustracyjne

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Z Lublina Znana jest już przyczyna awarii, która znacznie utrudniła przejazdy pociągami w całej Polsce. Nie jest to cyberatak.

Reklama

W czwartek (17 marca) ok godz. 4.00 na sieci kolejowej odnotowano usterki urządzeń sterowania w kilkunastu lokalnych centrach sterowania. Lokalne centrum sterowania to miejsce, z którego pracownicy prowadzą ruch pociągów. Awaria ma charakter ogólnopolski. Zmiany z przyczyn technicznych wystąpiły w 19 lokalizacjach na lokalnych centrach sterowania i objęły kilkaset kilometrów linii kolejowych

- Stan  wymaga zabezpieczenia urządzeń w terenie i dodatkowych czynności pracowników. Występują zmiany w kursowaniu pociągów nawet ponad kilkadziesiąt minut. Mogą być odwołane pociągi, wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa lub jazda pociągów zmieniona trasą - poinformował rano Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 

Po komunikacie o awarii, pojawiły się doniesienia o cyberataku.

- Jak nieoficjalnie ustalił Onet, trwa weryfikowanie, czy doszło do cyberataku na urządzenia sterowania ruchem. Awarią zajmuje się sztab PKP PLK w kontakcie z zespołem cyberbezpieczeństwa w Kancelarii Premiera. Zespół rządowy czeka na analizę od kolei - czytamy na portalu Onet.pl.

Okazało się, że jednak nie było żadnego cyberataku. Za awarię odpowiada firma Alstom. Jest ona producentem urządzeń, na których opierają się lokalene centra sterowania.

- Znane są przyczyny usterek. Zgodnie z oświadczeniem firmy Alstom – producenta urządzeń – to błąd w działaniu urządzeń. "Alstom jest świadomy błędu w formatowaniu czasu, który ma obecnie wpływ na dostępność sieci kolejowej, a co za tym idzie na transport kolejowy w Polsce. Bezpieczeństwo pasażerów nie jest zagrożone. Wdrożyliśmy plan przywrócenia dostępności urządzeń sterowania ruchem kolejowym, aby zminimalizować zakłócenia spowodowane usterką w systemach sterowania ex-Bombardier” - poinformował ok. godziny 13.00, Mirosław Siemieniec.

Wznawiana jest już praca lokalnych centrów sterowania i przywracany ruch pociągów. Obecnie przywrócono ruch pociągów z wykorzystaniem urządzeń w LCS w 10 lokalizacjach: LCS Działdowo, Gdynia, Tczew, Koluszki, Kraków Główny, Warszawa Rembertów, Biała Podlaska, Czechowice – Dziedzice, Poraj i Skoczów.

W koordynacji z Ministerstwem Infrastruktury pracuje sztab z udziałem przedstawicieli zarządcy infrastruktury PKP PLK i przewoźników, który koordynuje działania na sieci kolejowej. Poza tym, wprowdzono wzajemne honorowanie biletów w pociągach kilku różnych przewoźników. Natomiast zwroty biletów można realizować według obowiązujących i podanych przez przewoźników zasad.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy