Inwestycje w autobusy elektryczne i trolejbusy sprawiają, że Lublin już dziś spełnia 30% próg udziału pojazdów zeroemisyjnych w całej flocie. Dla porównania w skali Polski, ustawa o elektromobilności nakazuje spełnienie tego progu do 2028 r. W Lublinie z roku na rok ta proporcja znacząco wzrasta. Aktualnie w taborze lubelskiej komunikacji miejskiej pojazdy ekologiczne stanowią ponad 34% – to blisko 100 trolejbusów oraz ponad 30 autobusów elektrycznych. Obecnie trwają odbiory kolejnych 7 autobusów elektrycznych przegubowych, które po zakończeniu procedury, zarejestrowaniu i przygotowaniu do eksploatacji zostaną skierowane do obsługi liniowej. Z kolei z końcem wakacji do Lublina trafi pierwszy autobus wodorowy. W nowej perspektywie unijnej przewidziany jest dalszy rozwój elektromobilności. W planach jest zakup około 100 pojazdów zeroemisyjnych.
W rankingu oceniono działania miast w walce ze smogiem, długofalowe podejście do problemu emisji z transportu i edukowanie mieszkanek oraz mieszkańców w tym zakresie. Kolejną kategorią była mobilność indywidualna – czyli jak działają alternatywy dla aut – od rowerów miejskich, aż po hulajnogi oraz infrastrukturę dla tych środków transportu indywidualnego. Zbadano także rozwój transportu zbiorowego, pod kątem stopnia wykorzystania pojazdów zeroemisyjnych oraz oferty komunikacji miejskiej i przeznaczanych przez samorządy nakładów na jej rozwój. Analizowano także infrastrukturę do ładowania aut elektrycznych oraz tworzenie regulacji i polityk miejskich wspierających mobilność.
Zobacz także: Rolnicy i firma z Lubelszczyzny z nagrodą AgroLigi. Wyróżnienie otrzymali od prezydenta
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.