reklama
reklama

Studenci, licealiści i biznesman stworzyli nowe miejsce. Lublin podsumowuje projekt MATCH

Opublikowano:
Autor:

Studenci, licealiści i biznesman stworzyli nowe miejsce. Lublin podsumowuje projekt MATCH - Zdjęcie główne
Zobacz
galerię
4
zdjęć

reklama
Udostępnij na:
Facebook
Z LublinaMiasto posumuje projekt kreatywny MATCH w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 1. W internacie tej placówki w ramach współpracy Lublin ze studentami kierunków artystycznych i kreatywnych, licealistami oraz biznesem zaaranżowano nową przestrzeń.
reklama

- Od lat wspieramy relacje rozwijane przez studentki i studentów kierunków kreatywnych z przedsiębiorcami, a przykładem takich działań jest realizowany od 2020 roku projekt MATCH. Działania, które inicjujemy łączą te środowiska i pomagają młodym osobom w zdobywaniu doświadczenia tak potrzebnego na rynku pracy. Jako samorząd cieszymy się również z widocznych efektów tej współpracy w miejskich placówkach dydaktycznych - mówi Beata Stepaniuk-Kuśmierzak, zastępczyni prezydenta Miasta Lublin ds. kultury, sportu i partycypacji.

reklama

Nowa przestrzeń powstała w internacie Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 1. Za projekt graficzny ścian i malowanie byli odpowiedzialni uczniowie z Państwowego Liceum Sztuk Plastycznych im. Cypriana Kamila Norwida. Natomiast projekt aranżacji przestrzeni przygotowali studenci kierunku projektowanie wnętrz Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie przy wsparciu projektantów ze sklepu IKEA w Lublinie. W procesie zmiany przestrzeni wspólnej internatu udział brali także podopieczni SOSW nr 1. To oni zgłaszali swoje pomysły, zarówno w fazie przygotowawczej, w której określane były główne funkcje miejsca, jak i projektowej. Wszystko po to, aby nowa przestrzeń była nie tylko przyjemna i funkcjonalna, ale przede wszystkim odpowiadała ich potrzebom i stylistyce. Podczas warsztatów przygotowali też rysunki, z których niektóre elementy zostały zaadaptowane do projektu i pojawiły się w nowo zaaranżowanej przestrzeni.

reklama

Partnerem projektu MATCH jest centrum handlowe Skende, które od ponad roku współpracuje na rzecz osób z niepełnosprawnością intelektualną, wspierając miedzy innymi młodzież, która uczy się w SOSW nr 1. Uczestnicząc w tej inicjatywie, Skende pokryło koszty malowania, a sklep IKEA zapewnił niezbędne wyposażenie do urządzenia przestrzeni.

reklama

- Przestrzenie PoMocy to miejsca, które wzmacniają młodzież i tworzą przyjazne środowisko do rozwoju. Cieszę się, że w tym roku mogliśmy stworzyć taką strefę w ramach projektu MATCH wspólnie ze studentami i licealistami. To dodatkowa wartość, ponieważ oprócz tego, że razem wspieramy młodzież z niepełnosprawnością, pomagamy też rozwijać kompetencje zawodowe uczestników projektu - mówi Jacek Garbaczewski, dyrektor centrum handlowego Skende Shopping.

Inicjatywa MATCH jest jednym z działań Miasta Lublin wpisujących się w realizację priorytetu Twórczość i Kreatywność Strategii Kultury Lublin 2030+. Jej celem jest wprowadzenie studentów kierunków artystycznych na lokalny rynek pracy i zapoznanie ich z oczekiwaniami branży kreatywnej. Z kolei przedsiębiorcy oraz instytucje publiczne, dzięki działaniom matchującym mają z kolei możliwość poznania przyszłych pracowników i współpracowników, a także wzbogacenia swojego firmowego portfolio firmy o nowatorskie rozwiązania związane z promocją i reklamą.

Posumowanie realizacji projektu kreatywnego MATCH odbędzie się 7 października o godz. 12.00 w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 1 (al. Spółdzielczości Pracy 65).

reklama
WRÓĆ DO ARTYKUŁU
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama