reklama
reklama

Startują 27. Studenckie Konfrontacje Filmowe – Epilog

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Startują 27. Studenckie Konfrontacje Filmowe – Epilog - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Z LublinaW dniach 13-21 marca w Chatce Żaka odbędą się 27. Studenckie Konfrontacje Filmowe - Epilog. Będzie można obejrzeć takie filmy jak: "Żegnaj, mój synu”, "Obrazy bez autora”, "Ojciec”, "30 gramów” i "Nasz czas”.
reklama

Wracają filmy po przerwie

Po przerwie związanej z pandemią koronawirusa, do Akademickiego Centrum Kultury i Mediów UMCS "Chatka Żaka" przy ul. Radziszewskiego wracają seanse kinowe w ramach przeglądu pt. 27. Studenckie Konfrontacje Filmowe - Epilog. Pokazy potrwają od soboty (13 marca) do niedzieli (21 marca). Kinomani obejrzą 5 filmów: "Żegnaj, mój synu”, "Obrazy bez autora”, "Ojciec”, "30 gramów” i "Nasz czas”. Za repertuar wydarzenia odpowiada Piotr Kotowski, kurator linii KADR i kierownik kina Chatki Żaka. Bilety na seanse można kupić za pośrednictwem strony internetowej "eBilet.pl". Bilet ulgowy kosztuje 12 zł, a normalny 15 zł.

reklama

Program 27. Studenckich Konfrontacji Filmowych - Epilog

Sobota (13 marca)

Godzina 18:30 "Żegnaj, mój synu" - , reż. Xiaoshuai Wang Chiny 2019 (185 min) W rolach głównych Jingchun Wang, Mei Yong, Xi Qi. Nagrody za najlepsze role: męską (J. Wang) oraz kobiecą (M. Yong) na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Berlinie ’2019.

Obejmująca trzy dekady rodzinna saga, której tłem są społeczne, polityczne i ekonomiczne przemiany, do jakich doszło w Chinach, począwszy od lat 80. To opowieść o bolesnych stratach, niezabliźnionych ranach i próbie pojednania. Życie małżeńskiej pary rozpada się na kawałki wraz ze śmiercią ich syna, a ich dramat pogłębia "polityka jednego dziecka” narzucona przez władzę. Nie chcą poddać się temu dyktatowi i próbują mimo wszystko go obejść.

reklama

Niedziela (14 marca)

Godzina 18.30 - "Obrazy bez autora", reż. Florian Henckel von Donnersmarck Niemcy/Włochy 2018 (188 min) W rolach głównych: Tom Schilling, Sebastian Koch, Paula Beer. Nominacje do Oscara’2019 za najlepszy film zagraniczny i zdjęcia; nominacja do Złotego Globu’2019 za najlepszy film zagraniczny.

Jeszcze jeden wariant losu artysty gotowego dla zaistnienia zaprzedać duszę diabłom. Pierwszy diabeł przywdział brunatny mundur w czasach nazizmu. Drugi kusił komunistyczną wizją świetlanej przyszłości w powojennych Niemczech. Trzeci zachwalał atrakcje kapitalistycznego raju.

Wtorek (16 marca)

reklama

Godzina 19.30 - "Ojciec", reż. Kristina Grozewa, Petar Wałczanow Bułgaria/Grecja 2019 (87 min). W rolach głównych: Iwan Barnew, Iwan Sawow, Tanja Szachowa. Grand Prix na MFF w Karlowych Warach’2019; Grand Prix na MFF w Tiranie’2019; nagroda za reżyserię oraz nagroda publiczności na MFF na Sachalinie’2019; Grand Prix oraz nagroda za scenariusz na Festiwalu Bułgarskich Filmów Fabularnych’2019; Grand Prix na MFF w Trieście’2020.

Wasyl przeżywa śmierć żony, ale pogrzeb nie oznacza jednak zamknięcia rozdziału, bo czuje, że żona zza światów chce mu coś ważnego przekazać. Próbuje nawiązać z nią kontakt, korzystając z pomocy szarlatanów, tyle że rozwiązanie zagadki nosi w sobie.

Czwartek (18 marca)

Godzina 19.30 - "30 gramów", reż. Saeed Roustayi Iran 2019 (131 min) W rolach głównych: Payman Maadi, Navid Mohammadzadeh, Parinaz Izadyar. Nagroda za reżyserię oraz za rolę męską (N. Mohammadzadeh) na MFF Tokio’2019.

Iran pod rządami ajatolahów dawno wypowiedział bezwzględną wojnę dilerom narkotyków i narkomanom. Efekt jest odwrotnie proporcjonalny wobec brutalnych akcji policji i drakońskich wyroków, łącznie z karami śmierci: uzależnionych od narkotyków przybywa, a na czarny rynek w Iranie trafia codziennie dziesięć ton trefnego towaru. Film odsłania kulisy bezpardonowej walki między policją a narkobiznesem w wojnie, której końca, ani zwycięzców nie widać.

Niedziela (21 marca)

Godzina 18.30 - "Nasz czas", reż. Carlos Reygadas Meksyk/Francja/Niemcy/Dania/Szwecja 2018 (175 min) W rolach głównych: Natalia López, Phil Burgers, Carlos Reygadas. Nagroda za reżyserię na MFF w Hawanie’2018; nagroda krytyków na MFF w São Paulo’2018.

To historia małżeństwa, które decyduje się żyć w otwartym związku i stopniowo prowadzi swoją relację na skraj przepaści. Nie ma to jednak nic wspólnego z ekshibicjonizmem. Intymne są w nim przede wszystkim pytania o relacje i pasja, z jaką twórca dzieli się nimi z widzami. Akcja filmu rozgrywa się na meksykańskiej prowincji, w rodzinie zamożnych farmerów, którzy łączą ciężką pracę na ranczu z zamiłowaniem do sztuki. Obserwując walczące zwierzęta i zmagających się ze sobą ludzi, widać, jak kultura tworzy tamę dla instynktów, jak przekuwa pożądanie, agresję i namiętność w sztukę.  

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama