Przy zakładanym limicie 360 miejsc na kierunki medioznawcze przyjęto 667 studentów, natomiast na kierunki politologiczne przy limicie 500 przyjęto 591 żaków.
- Wyjątkowe zainteresowanie kierunkami medioznawczymi może wynikać z codziennego obcowania młodych ludzi z mediami, korzystania szczególnie za sprawą smartfonów zwłaszcza z mediów społecznościowych i komunikatorów już od bardzo wczesnego etapu swojego dzieciństwa, a później dorastania. Myślę, że obserwowany w każdej dziedzinie życia bardzo dynamiczny rozwój technologii i środków komunikacji społecznej powoduje, że studenci odnajdują się w takich zawodach, które wykorzystują lub powstają dzięki tym technologiom, w tym także influencerów czy szerzej twórców internetowych - osób, które będą media czy treści medialne monetyzowały i w ten sposób się utrzymywały i rozwijały zawodowo - zauważa dr hab. Małgorzata Adamik-Szysiak, profesor uczelni, prodziekan ds. studenckich Wydziału Politologii i Dziennikarstwa UMCS.
Jak widać po wynikach rekrutacji na kierunki WPiDz UMCS tradycyjne zawody nie są już aż tak atrakcyjne dla młodych ludzi, jak jeszcze kilka lat temu. – Studenci poszukują porad, sposobów, mistrzów warsztatu, którzy pokazaliby im, w jaki sposób te media użytkować. Myślę, że tutaj dużą rolę odgrywa edukacja medialna, której na co dzień nie ma, a powinna być obowiązkowa, żeby świadomie, ale i efektywnie wykorzystywać media – podkreśla prodziekan ds. studenckich.
W tym roku, podczas rekrutacji, nie tylko kierunki medioznawcze na pierwszym stopniu studiów cieszyły się zainteresowaniem. Wielu kandydatów, przyszłych magistrów, także chętnie będzie poszerzać wiedzę na ten temat. – To bardzo cieszy, bo widać, że zostają z nami studenci, którzy ukończyli studia licencjackie i chcą nadal się kształcić. W poprzednich latach wielokrotnie kończyli swą edukację tytułem licencjata. Pewna zmiana jest tu obserwowana - studenci widzą sens dalszego poznawania mediów, wzbogacania swoich kompetencji związanych nie tylko z tworzeniem różnorodnych treści, produkcji, ale i zarządzaniem komunikacją wewnętrzną i zewnętrzną firmy, marki, także w obecnych czasach istotną komunikacją w sytuacjach kryzysowych – dodaje Małgorzata Adamik-Szysiak.
Podkreślanym atutem oferowanych na Wydziale Politologii i Dziennikarstwa UMCS kierunków medioznawczych jest z jednej strony dostosowany do oczekiwań rynku pracy program, a z drugiej kadra, złożona zarówno z pracowników naukowych, jak i praktyków. - Rynek pracy, jak i oczekiwania studentów nieustannie zmieniają się, dlatego cennym sygnałem jest dla nas informacja, że nasi absolwenci studiów licencjackich podejmują decyzję, aby kontynuować z nami naukową przygodę na studiach magisterskich – podsumowuje prodziekan ds. studenckich Wydziału Politologii i Dziennikarstwa UMCS.
Kierunki studiów na Wydziale Politologii i Dziennikarstwa UMCS
Medioznawcze
Dziennikarstwo i komunikacja społeczna (studia I i II stopnia), Produkcja medialna (studia I i II stopnia), Public relations i zarządzanie informacją (studia I stopnia), Nowe media (studia zaoczne II stopnia)
Politologiczne:
Politologia (studia I stopnia), Stosunki międzynarodowe (studia I i II stopnia), Bezpieczeństwo narodowe (studia dzienne i zaoczne I i II stopnia), Administracja i zarządzanie publiczne (studia I stopnia), Administracja publiczna (studia II stopnia), Marketing i lobbing polityczny (studia I stopnia), International relations (studia I i II stopnia), IT Cyber Security (studia II stopnia)
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.