reklama

Rekordowa rekrutacja na UMCS. Studenci chcą uczyć się o mediach i produkcji medialnej

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: Dominika Polonis

Rekordowa rekrutacja na UMCS. Studenci chcą uczyć się o mediach i produkcji medialnej - Zdjęcie główne

foto Dominika Polonis

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Z Lublina860 studentów w założeniu mogło rozpocząć studia licencjackie i magisterskie na Wydziale Politologii i Dziennikarstwa Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Zainteresowanie, zwłaszcza na kierunkach medioznawczych było tak duże, że przyjęto niemal drugie tyle kandydatów.
reklama

Przy zakładanym limicie 360 miejsc na kierunki medioznawcze przyjęto 667 studentów, natomiast na kierunki politologiczne przy limicie 500 przyjęto 591 żaków.

- Wyjątkowe zainteresowanie kierunkami medioznawczymi może wynikać z codziennego obcowania młodych ludzi z mediami, korzystania szczególnie za sprawą smartfonów zwłaszcza z mediów społecznościowych i komunikatorów już od bardzo wczesnego etapu swojego dzieciństwa, a później dorastania. Myślę, że obserwowany w każdej dziedzinie życia bardzo dynamiczny rozwój technologii i środków komunikacji społecznej powoduje, że studenci odnajdują się w takich zawodach, które wykorzystują lub powstają dzięki tym technologiom, w tym także influencerów czy szerzej twórców internetowych - osób, które będą media czy treści medialne monetyzowały i w ten sposób się utrzymywały i rozwijały zawodowo - zauważa dr hab. Małgorzata Adamik-Szysiak, profesor uczelni, prodziekan ds. studenckich Wydziału Politologii i Dziennikarstwa UMCS.

reklama

Jak widać po wynikach rekrutacji na kierunki WPiDz UMCS tradycyjne zawody nie są już aż tak atrakcyjne dla młodych ludzi, jak jeszcze kilka lat temu. – Studenci poszukują porad, sposobów, mistrzów warsztatu, którzy pokazaliby im, w jaki sposób te media użytkować. Myślę, że tutaj dużą rolę odgrywa edukacja medialna, której na co dzień nie ma, a powinna być obowiązkowa, żeby świadomie, ale i efektywnie wykorzystywać media – podkreśla prodziekan ds. studenckich.

W tym roku, podczas rekrutacji, nie tylko kierunki medioznawcze na pierwszym stopniu studiów cieszyły się zainteresowaniem. Wielu kandydatów, przyszłych magistrów, także chętnie będzie poszerzać wiedzę na ten temat. – To bardzo cieszy, bo widać, że zostają z nami studenci, którzy ukończyli studia licencjackie i chcą nadal się kształcić. W poprzednich latach wielokrotnie kończyli swą edukację tytułem licencjata. Pewna zmiana jest tu obserwowana - studenci widzą sens dalszego poznawania mediów, wzbogacania swoich kompetencji związanych nie tylko z tworzeniem różnorodnych treści, produkcji, ale i zarządzaniem komunikacją wewnętrzną i zewnętrzną firmy, marki, także w obecnych czasach istotną komunikacją w sytuacjach kryzysowych – dodaje Małgorzata Adamik-Szysiak.

reklama

Podkreślanym atutem oferowanych na Wydziale Politologii i Dziennikarstwa UMCS kierunków medioznawczych jest z jednej strony dostosowany do oczekiwań rynku pracy program, a z drugiej kadra, złożona zarówno z pracowników naukowych, jak i praktyków. - Rynek pracy, jak i oczekiwania studentów nieustannie zmieniają się, dlatego cennym sygnałem jest dla nas informacja, że nasi absolwenci studiów licencjackich podejmują decyzję, aby kontynuować z nami naukową przygodę na studiach magisterskich – podsumowuje prodziekan ds. studenckich Wydziału Politologii i Dziennikarstwa UMCS.

Kierunki studiów na Wydziale Politologii i Dziennikarstwa UMCS

Medioznawcze

Dziennikarstwo i komunikacja społeczna (studia I i II stopnia), Produkcja medialna (studia I i II stopnia), Public relations i zarządzanie informacją (studia I stopnia), Nowe media (studia zaoczne II stopnia)

Politologiczne:

Politologia (studia I stopnia), Stosunki międzynarodowe (studia I i II stopnia), Bezpieczeństwo narodowe (studia dzienne i zaoczne I i II stopnia), Administracja i zarządzanie publiczne (studia I stopnia), Administracja publiczna (studia II stopnia), Marketing i lobbing polityczny (studia I stopnia), International relations (studia I i II stopnia), IT Cyber Security (studia II stopnia)

reklama

 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama
logo