Od kilku tygodnie Miaso Lublin szuka operatora systemu Lubelskiego Roweru Miejskiego. Przetarg był ogłaszany dwa razy, ale nie udało się wyłonić wykonawcy. Zgłosiła się tylko jedna firma - Nextbike Polska, która swoją usługę wyceniła na 7,6 mln zł, a miasto zamierzało przeznaczyć na to 5,5 mln zł. W trakcie czwartkowej (29 kwietnia) sesji Rady Miasta Lublin, zapadnie decyzja, czy zostanie zwiększona kwota na funkcjonowanie LRM.
Radni będą głosować nad zmianą uchwały budżetowej miasta. W projekcie uchwały pojawiła się propozycja na liście wydatków, żeby zwiększyć kwotę na LRM. Zaproponowano dokonanie zmian polegających na "zwiększeniu o kwotę 700.000,00 zł planowanych wydatków na System Lubelskiego Roweru Miejskiego w związku z wpłynięciem w postępowaniu przetargowym oferty przekraczającej środki zaplanowane na realizację zadania". W zamian za to zostaną zmniejszone o kwotę 700.000,00 zł planowane wydatki na Rozbudowę Systemu Zarządzania Ruchem i Komunikacją w Lublinie. Jeśli radni wyrażą zgodę, miejskie jednoślady pojawią się w lecie.
Lubelski Rower Miejski zainaugurowano we wrześniu 2014 roku. Od 2016 roku działa w systemie aglomeracyjnym, bo wtedy do systemu dołączyła Gmina Świdnik i powiat świdnicki. Aktualnie w systemie jest ponad 119 tys. użytkowników. Od początku działania systemu rowery były wypożyczane 3,5 mln razy. W minionym sezonie można było korzystać z 911 rowerów, w tym 20 rowerów dziecięcych i 5 tandemów, na 93 samoobsługowych stacjach zlokalizowanych w Lublinie i Świdniku.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.