Port Lotniczy Lublin będzie świadczył usługi w zakresie lotów towarowych. Spółka otrzymała już pozwolenie Urzędu Lotnictwa Cywilnego na prowadzenie dodatkowej działalności lotniczej w zakresie usług cargo i uruchomiony został magazyn cargo.
- To część mojego planu, z którym przyszedłem na lotnisko. Jestem zdania, że cargo w naszym regionie ma przed sobą dużą przyszłość. Chociażby z tego powodu, że nie ma lotnisk świadczących taką usługę po tej stronie Wisły. Jej uruchomienie pozwoli zbudować niezależny filar przychodowy, dywersyfikujący dzisiejsze kanały, które bazują na obsłudze pasażerów. Pandemia pokazała, że brak pasażerów paraliżuje całkowicie lotniska, pozbawiając je przychodów, natomiast aktywność i to rosnąca, notowana była w obsłudze towarów - mówi Andrzej Hawryluk, prezes Portu Lotniczego Lublin.
Lotnisko ma status lotniska międzynarodowego, dostępnego przez 24 godziny na dobę i jest skomunikowane z siecią dróg międzynarodowych, ekspresowych oraz z koleją. Port znajduje się też przy wschodniej granicy Unii Europejskiej, w bezpośrednim sąsiedztwie przejść granicznych i terminali przeładunkowych do Białorusi, Rosji i Ukrainy.
- Polski rynek lotniczy usług cargo dynamicznie się rozwija, chcemy w nim uczestniczyć. Oferta województwa lubelskiego w międzynarodowej wymianie handlowej to głównie trzy branże: rolno-spożywcza, przemysłowa (maszynowa, motoryzacyjna i lotnicza) oraz drzewno-meblarska. Z punktu widzenia szeroko pojętego transportu lotniczego są to sektory bardzo interesujące z uwagi na właściwości ładunków, począwszy od łatwo psujących się po ładunki wartościowe lub wymagające szybkiego dotarcia do odbiorcy - mówi Marek Pierściński, dyrektor handlowy Portu Lotniczego Lublin.
Do końca tego roku ma powstać terminal cargo o powierzchni minimum 2 tys. mkw. z dedykowanymi pomieszczeniami do obsługi towarów specjalnych. Poza tym, PLL prowadzi rozmowy z operatorami, którzy chcieliby drogą lotniczą przewozić towary do Lublina.
Towar przywieziony na lotnisko przejdzie kontrolę bezpieczeństwa i zostanie załadowany do samolotu. Zaś po przylocie do Lublina, ładunek będzie sprawdzony, przygotowany do odbioru. Zostanie wdrożony też RFS (Road Feeder Service), czyli transport towaru lotniczego ciężarówkami do samolotu na innym lotnisku. W tym przypadku konieczne sprawdzenie takiego towaru pod względem bezpieczeństwa przeprowadzone będzie w terminalu cargo PLL.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.