Primark, międzynarodowy detalista odzieżowy ogłasza inwestycję o wartości ponad 25 milionów euro. W związku z tym otworzy trzy nowe sklepy, tworząc do 400 miejsc pracy na polskim rynku. Tym samym rozbudowa zwiększy liczbę lokalizacji Primark w Polsce do 10 oraz poszerzy powierzchnię handlową o ponad 25%.
Nowe sklepy powstaną w Atrium Felicity (jedna z większych galerii w regionie, pod względem powierzchni handlowej i liczby lokali) przy al. Witosa w Lublinie, a także w Atrium Biała w Białymstoku i w centrum handlowym Promenada w Warszawie. Otwarcia zaplanowano na lata finansowe 2025/2026 i 2026/2027. Firma zapewnia, że wszystkie trzy nowe lokalizacje zostaną zaprojektowane w ten sposób, oferując szeroki wybór najnowszych trendów w modzie oraz artykułów codziennego użytku, w tym odzież, kosmetyki, produkty lifestyle’owe i wyposażenie domu.
- Rozwój naszej działalności w regionie Europy Środkowo-Wschodniej nieustannie jest dla nas kluczowym priorytetem, a my nie zamierzamy zwalniać tempa. Polska to dla nas strategiczny rynek, na którym Primark stale poszerza swoją obecność. Zaledwie 4 lata po otwarciu pierwszego sklepu zbudowaliśmy silny biznes z lojalną i rosnącą bazą klientów. Jesteśmy dumni z tego jak ciepło nas przyjęli i stale do nas wracają, podczas gdy my rozwijamy się z roku na rok. Jako detalista, którego fundamentem są sklepy stacjonarne, zdajemy sobie sprawę, że sukces zawdzięczamy przede wszystkim naszym oddanym pracownikom. To oni wspierali nas na każdym etapie, stając się najlepszymi ambasadorami marki i pomagając Polakom zakochać się w Primark. Z radością kontynuujemy tę podróż, dostarczając modę w przystępnych cenach jeszcze większej liczbie polskich klientów - powiedzaiał Maciej Podwojski, Head of Primark CEE.
- Nasza współpraca z Primark dynamicznie się rozwija. To już trzecia umowa najmu, którą zawarliśmy w Polsce, co jest dla nas powodem do ogromnej dumy. Bardzo nas cieszy, że kolejne centrum ECE zdobyło zaufanie Primark i stało się naturalnym wyborem nowej lokalizacji. Felicity to regionalne centrum handlowe, którego profil klienta doskonale wpisuje się w potrzeby marki. Wierzymy, że otwarcie tego sklepu stworzy dodatkowe synergie i wzmocni wiodącą pozycję Felicity na lubelskiej mapie handlowej - komentuje Szymon Skwierczyński, Head of Leasing Poland & Czech Republic w ECE Projektmanagement Polska.
- Jest nam niezmiernie miło powitać Primark w naszym silnym portfelu nieruchomości w Polsce. G City Europe redefiniuje miks najemców w swoich centrach handlowych, aby wzmocnić ich atrakcyjność, zwiększyć frekwencję oraz być najlepszym wyborem dla społeczności w danym regionie. Nowy sklep Primark w Promenadzie to pierwsza lokalizacja tej marki na wschodnim brzegu Wisły. Z kolei sklep w Białymstoku będzie pierwszym punktem tej marki na wschodzie Polski, co podkreśla rolę G City w wprowadzaniu popularnych międzynarodowych marek na nowe rynki lokalne - dodał Eshel Pesti, CEO w G City Europe.
Primark to międzynarodowy detalista odzieżowy, który został w Irlandii w 1969 r. pod marką Penneys. Posiada obecnie 450 sklepów na całym świecie. Zatrudnia ponad 80 000 pracowników w 17 krajach Europy i USA. W Polsce zadebiutował 4 lata temu otwierając swój pierwszy sklep w Galerii Młociny w Warszawie. Potem otworzył sklepy w Poznaniu, Krakowie, Katowicach, Wrocławiu, Łodzi i Bydgoszczy.
Do tego dwie trzecie (66%) ubrań oferowanych przez firmę, produkowanych jest z materiałów pochodzących z recyklingu lub pozyskiwanych w sposób bardziej zrównoważony. Celem Primark jest osiągnięcie 100% do 2030 roku. Firma ogłosiła łącznie dziewięć zobowiązań, które zamierza zrealizować do 2030 r. Obejmują one wytwarzanie wszystkich ubrań marki z materiałów pochodzących z recyklingu lub pozyskiwanych w sposób bardziej zrównoważony do 2030 r. Zmniejszenie śladu węglowego o połowę w całym łańcuchu wartości oraz dążenie do zapewnienia pracownikom łańcucha dostaw godziwej płacy.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.