reklama
reklama

Można już składać wniosek o dodatek węglowy. Jak to wygląda w Lublinie?

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Pixabay - zdjęcie ilustracyjne

Można już składać wniosek o dodatek węglowy. Jak to wygląda w Lublinie? - Zdjęcie główne

Można już składać wniosek o dodatek węglowy. Jak to wygląda w Lublinie? | foto Pixabay - zdjęcie ilustracyjne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Z Lublina Miasto przyjmuje już wnioski o dodatek węglowy. To nowa forma wsparcia finansowego dla osób ogrzewających domy i mieszkania węglem kamiennym, brykietem lub pelletem.
reklama

- Dodatek węglowy w kwocie 3 tys. zł przysługuje gospodarstwu domowemu (jednoosobowemu lub wieloosobowemu), w którym głównym źródłem ogrzewania jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy, zasilane paliwami stałymi, wpisane lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków. Przez paliwa stałe rozumie się węgiel kamienny, brykiet lub pellet zawierające co najmniej 85% węgla kamiennego - wyjaśnia Izolda Boguta z biura prasowego w Kancelarii Prezydenta Miasta Lublin.

Taka pomoc finansowa nie przysługuje gospodarstwu domowemu, które kupiło węgiel po gwarantowanej cenie 996,60 zł za tonę, zgodnie z ustawą o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców niektórych paliw stałych w związku z sytuacją na rynku tych paliw.

Wnioski o dodatek trzeba składać w gminie właściwej ze względu na miejsce zamieszkania. Są one przyjmowane do 30 listopada. Wnioski złożone później nie będą rozpatrywane.

Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Lublinie realizujący cały proces, weryfikuje dane zawarte we wnioskach, przyznaje, a potem wypłaca świadczenie. Wnioski o dodatek można składać w formie papierowej w Biurach Obsługi Mieszkańców, czynnych w poniedziałki i wtorki w godzinach od 7.45 do 16.45; w środy, czwartki i piątki w godzinach od 7.45 do 15.15 w następujących lokalizacjach: Biuro Obsługi Mieszkańców, ul. Wieniawska 14; Biuro Obsług Mieszkańców, ul. Filaretów 44; Biuro Obsługi Mieszkańców, ul. Szaserów 13-15; Biuro Obsługi Mieszkańców, ul. Franciszka Kleeberga 12a; Biuro Obsługi Mieszkańców, ul. Wolska 11.

Wnioski można również przesyłać za pomocą środków komunikacji elektronicznej (ePUAP). Wtedy należy opatrzyć je kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub uwierzytelnić z wykorzystaniem profilu zaufanego. W przypadku złożenia wniosku przez więcej niż jednego członka gospodarstwa domowego, dodatek przyznawany jest pierwszemu z wnioskodawców.

Dodatek będzie wypłacany w terminie do miesiąca od dnia złożenia wniosku.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama