W poniedziałek (4 stycznia) policjanci dostali informację o utracie 2 tys. złotych. Pokrzywdzony przy pomocy jednego z komunikatorów internetowych został poproszony o przekazanie kodu Blik (system płatności mobilnych). Większość takich przestępstw zaczyna się od przejęcia czyjegoś konta na portalu społecznościowym. Następnie oszuści za ich pomocą rozsyłają prośby do znajomych o opłacenie zamówienia lub o przekazanie im pożyczki.
Tak było również w tym przypadku. Pod właściciela konta, który poprosił o kod, podszywał się oszust. Napisał on pokrzywdzonemu, że nie ma możliwości wygenerowania kodu niezbędnego do realizacji pilnego zamówienia. Pokrzywodzony nic nie podejrzewając, podał kod Blik, a potem zautoryzował przelew sms-em. Szybko okazało się, że było to oszustwo.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.