reklama
reklama

Miasto szuka nowego operatora Lubelskiego Roweru Miejskiego. Będą nowości w systemie

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Miasto Lublin

Miasto szuka nowego operatora Lubelskiego Roweru Miejskiego. Będą nowości w systemie - Zdjęcie główne

Miasto szuka nowego operatora Lubelskiego Roweru Miejskiego. Będą nowości w systemie | foto Miasto Lublin

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Z Lublina Urząd Miasta ogłosił przetarg na operatora nowego systemu Lubelskiego Roweru Miejskiego, który będzie uruchomiony w kwietniu. Wraz z nowym operatorem zmienią się nieco zasady korzystania z jednośladów. Na liście nowości sa np. abonamenty dla stałych użytkowników. Dodatkowo, rowery będą częściowo działać cały rok.
reklama

Lubelski Rower Miejski

Lubelski Rower Miejski zainaugurowano we wrześniu 2014 roku. Od 2016 roku działa w systemie aglomeracyjnym, wówczas do systemu dołączyła Gmina Świdnik i powiat świdnicki. Aktualnie w systemie Lubelskiego Roweru Miejskiego jest ponad 119 tys. użytkowników. Od początku działania systemu rowery były wypożyczane 3,5 mln razy. W minionym sezonie miłośnicy dwóch kółek mogli korzystać z 911 rowerów, w tym 20 rowerów dziecięcych i 5 tandemów, na 93 samoobsługowych stacjach zlokalizowanych w Lublinie i Świdniku.

Od kwietnia na nowych zasadach

Trwają przygotowania do powrotu roweru miejskiego na ulice miasta. W środę (20 stycznia) Miasto ogłosiło przetarg, który ma wyłonić operatora nowego systemu Lubelskiego Roweru Miejskiego. Nowy sezon wypożyczalni, którego uruchomienie planowane jest na początek kwietnia, przyniesie kilka nowości.

- Od kilkunastu lat systematycznie rozwijamy sieć infrastruktury rowerowej i zwiększamy dostępność roweru, jako środka transportu poruszania się po mieście. Lubelski Rower Miejski zajmuje ważne miejsce wśród usług, które Miasto świadczy na rzecz swoich mieszkańców, dlatego podejmujemy działania związane z jego kontynuacją i rozwojem. Przede wszystkim chcemy podnieść standard systemu i zwiększyć jego konkurencyjność. Przyjęte założenia mają utrzymać popularność, jaką cieszył się system w latach ubiegłych - mówi Artur Szymczyk, zastępca prezydenta Miasta Lublin ds. inwestycji i rozwoju.

Dotychczasowa formuła dzierżawy systemu zmieni się na kompleksową obsługę, serwis i magazynowanie roweru. Będą wykorzystywane elementy z dotychczasowego systemu, które mogą być dalej bezpiecznie użytkowane przez rowerzystów i jednocześnie nie ma planów zakupu nowych rowerów. Infrastruktura nowego systemu będzie się składała z 700 rowerów z czego 12 to rowery dziecięce oraz z 127 stacji (82 standardowych na terenie Lublina, 5 standardowych na terenie Świdnika, 2 dziecięcych w Lublinie, 38 pasywnych na terenie Lublina). Tym samym, flota zostanie zmniejszona, ale za to przebudowana. Wszystkie rowery będą siedmiobiegowe, a ich osprzęt dobrany w oparciu o współpracę Miasta z doświadczonym ekspertem w zakresie konstrukcji rowerów. Poza tym, system będzie częściowo całoroczno, bo w okresie zimowym, czyli od 1 listopada do 1 kwietnia, nastąpi ograniczenie floty poprzez pozostawienie w ruchu 210 rowerów 26".

System IV generacji

Nowością będzie też przejście systemu do tzw. IV generacji. Oznacza to, że rowery nie będą musiały być już wyposażone w elektrozamki, a ich pozostawienie będzie możliwe również w tzw. stacjach pasywnych. Będzie to kolejnych 38 stacji, oznaczonych logiem systemu i w zależności od lokalizacji uzupełnione stojakami lub poziomym wytyczeniem kontur miejsca wypożyczenia/zwrotu.

- Przy pozostawianiu roweru, użytkownikowi przybędzie jeszcze jedna opcja  – „tryb parking”. Użytkownik, nie łamiąc przepisów prawa, będzie mógł pozostawić rower poza stacją, którym następnie, po czasie nie dłuższym niż jedna godzina, zamierza kontynuować jazdę. To opcja szczególnie przydatna choćby dla osób robiących zakupy  –  unikną one konieczności cofania się po rower do stacji, bo będzie on na nich czekał - informuje Justyna Góźdź z Biura Prasowego w Kancelarii Prezydenta Miasta Lublin.

Dodatkowo LKM przejdzie niemal całkowicie na obsługę mobilną. Terminal zostanie w 20 lokalizacjach, ale nie będzie już konieczny do rozpoczęcia i zakończenia jazdy. Wystarczy aplikacja lub karta (płatnicza) powiązana z kontem klienta.

Abonamenty dla stałych klientów

System będzie nastawiony przede wszystkim na stałych użytkowników i dlatego przygotowano abonamenty. W zależności od taryfy dostępnych będzie od 25 do 175 godzin jazdy, naliczanych w trybie minutowym, wliczonych w cenę pakietu. Natomiast pozostali użytkownicy nie będą mogli skorzystać z darmowego czasu wypożyczenia i naliczania minutowego. Bonus też dla posiadaczy Lubelskiej Karty Miejskiej, dla których każda stawka, także abonamentu, będzie obniżona o połowę.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama