reklama
reklama

Lublin w rankingu "Top 9 rowerowych miast w Polsce". Jest najbezpieczniejszym miastem dla rowerzystów

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Lublin w rankingu "Top 9 rowerowych miast w Polsce". Jest najbezpieczniejszym miastem dla rowerzystów - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Z LublinaLublin znalazł się w rankingu "Top 9 rowerowych miast w Polsce". Zgodnie z zestawieniem i w porównaniu z resztą miast, Lublin jest najbezpieczniejszy dla rowerzystów, ale wypada najgorzej w kategorii przyrostu ścieżek rowerowych.
reklama

Blog i sklep rowerowy CentrumRowerowe.pl w ostatnim czasie przeanalizował warunki dla rowerzystów w największych miastach w Polsce. W ten sposób powstało zestawienie "Top 9 rowerowych miast w Polsce". W artykule sprawdzono m.in., w którym z największych miast w Polsce jest najwięcej dróg rowerowych, gdzie najlepiej funkcjonuje system rowerów publicznych i, które miasto może poszczycić się najmniejsza liczbą wypadków. Lublin w tym roku uplasował się pośrodku ogólnej klasyfikacji, zajmując 5 miejsce. Oprócz tego w rankingu znalazły się takie miasta jak: Warszawa, Kraków, Łódź, Wrocław, Poznań, Gdańsk, Bydgoszcz i Białystok.

Pomysłodawcy rankingu wyjaśniają, że Lublin został wyróżniony nie tylko z uwagi na inwestycje w infrastrukturę przeznaczoną dla cyklistów, niemałą ilość stojaków rowerowych oraz dobry dostęp do roweru miejskiego, ale również ze względu na fakt, że jest najbezpieczniejszym miastem dla miłośników jednośladów. Suma kolizji w 2019 roku, w których wzięli udział rowerzyści wyniosła 137, co stanowi najniższy wynik w zestawieniu. Dzięki temu w kategorii "Bezpieczeństwo rowerzystów” Lublin zajął pierwsze miejsce.

reklama

- Zdajemy sobie sprawę, że wynik ten może być spowodowany mniejszą ilością rowerzystów, niż np. w Warszawie czy Krakowie, jednak fakt, że jest to zaledwie około 3% wszystkich wypadków w mieście napawa optymizmem - wyjaśniają pomysłodawcy rankingu.

W rankingu pokazano, że w mieście działa 10 aktywnych stowarzyszeń rowerowych, które wpływają na rozwój miasta. Jednak mimo zaangażowania mieszkańców w budżecie obywatelskim w 2020 rok znalazły się jedynie 2 projekty rowerowe.

- Zaskakujący jest fakt, że Lublin wypadł najsłabiej jeśli chodzi o dostęp do stacji napraw oraz przyrost dróg rowerowych, których w poprzednim roku przybyło jedynie 0,1 kilometra. Mała dostępność do punktów technicznych oraz nieduże zwiększanie tras dla cyklistów może wpływać na komfort mieszkańców - zaznaczają inicjatorzy zestawienia.

reklama

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama