- Lubelski Rower Miejski to stały element infrastruktury miasta, z którego chętnie korzystają zarówno mieszkańcy, jak i turyści. To również jedna z ważnych form mikromobilności, stanowiąca alternatywę dla podróży samochodem. Wraz z końcem tego sezonu zamykamy pewien etap jego funkcjonowania. Na wiosnę przyszłego roku skupimy się na integracji systemów komunikacji zbiorowej i rowerowej. W tym zakresie podjęliśmy już współpracę z Zarządem Transportu Miejskiego w Lublinie. Prowadzeniem Lubelskiego Roweru Miejskiego w nowej odsłonie zajmie się miejska spółka MPK Lublin. Liczymy, że takie rozwiązanie pozwoli poszerzyć grono stałych użytkowników systemu, a rower miejski nadal będzie pełnił ważną funkcję transportową w mieście - mówi Artur Szymczyk, zastępca prezydenta Miasta Lublin ds. inwestycji i Rrozwoju.
W zakończonym właśnie sezonie łączna liczba wypożyczeń Lubelskiego Roweru Miejskiego wyniosła blisko 210 tys., a ich łączny czas użytkowania przekroczył ponad 7,5 mln minut. Kupiono 1635 abonamentów. W samym 2022 roku ilość wypożyczeń to ponad 133 tys., a ich czas to przeszło 5 mln minut (statystyki dotyczą okresu od 23 czerwca 2021 do 30 września 2022 r., a pełne dane za październik będą dostępne w listopadzie).
Do dyspozycji użytkowników było 700 rowerów oraz blisko 130 stacji, w tym 38 pasywnych. Wszystkie rowery standardowe były wyposażone w nadajnik GPS. Zmienił się zakres obsługi systemu.
- Z formuły dzierżawy przeszedł on na kompleksową obsługę, serwis i magazynowanie roweru. LRM w nowej odsłonie był nastawiony przede wszystkim na stałych użytkowników, którzy mogli korzystać ze specjalnej oferty abonamentów. Ponadto, system był częściowo całoroczny. Operatorem Lubelskiego Systemu Miejskiego była spółka Nextbike Polska. Zgodnie z regulaminem Lubelskiego Roweru Miejskiego, jego użytkownicy o zwrot opłat uiszczonych na poczet wypożyczeń mogą się ubiegać u operatora, po rozwiązaniu z nim umowy, którą zawarli dołączając do systemu. Dotyczy to zarówno abonamentów, jak i środków na koncie - informuje Justyna Góźdź z biura prasowego w Kancelarii Prezydenta Miasta Lublin.
CZYTAJ TAKŻE: Lublin: Dlaczego miejskie rowery i hulajnogi nie mają rejestracji? Jest odpowiedź miasta
W kolejneym sezonie, czyli już w przyszłym roku, systemem pokieruje spółka MPK Lublin w ramach modelu in-house. Firma będzie zarządząć systemem oraz serwisować i magazynować jego sprzęt. - Dzięki integracji systemów pasażerowie komunikacji miejskiej wypożyczą rower na preferencyjnych warunkach. Umożliwi to ważny bilet okresowy komunikacji miejskiej lub aktualna Lubelska Karta Miejska. Nowym akcentem będzie także wygląd rowerów i stacji. Szatę graficzną mieszkańcy wybrali w głosowaniu internetowym - dodaje Justyna Góźdź.
Lubelski Rower Miejski działa od września 2014 roku. Od początku działania systemu rowery były wypożyczane 3,7 mln razy.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.