Promocja i Polski Komitet Olimpijski
Radny Sejmiku Województwa Lubelskiego Wojciech Sosnowski (Koalicja Obywatelska) skierował interpelację do marszałka województwa - Jarosława Stawiarskiego. Poprosił o udzielenie informcji dotyczącej celowości powołania Komisji Przetargowej do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie zamówienia "z wolnej ręki" . Chodzi o usługę promocji walorów województwa lubelskiego w trakcie cyklu wydarzeń organizowanych przez Polski Komitet Olimpijski pn. "Z boiska na Igrzyska".
Radny prosi też o przesłanie kopii protokołów z posiedzeń Komisji Przetargowej, składu tej komisji, informacji na temat powodów wyboru procedury zamówienia publicznego w trybie "z wolnej ręki". Do tego prosi o przesłanie informacji na temat zakładanych celów i zakresu promocji, na temat metod i środków jakimi ta promocja będzie realizowana oraz na temat czasu jej realizacji.
- Jednocześnie proszę o wyjaśnienie jak wyżej wspomniania usługa promocji ma się do zeszłocznej "Informacji z prac Zarządu Województwa Lubelskiego za okres od 15 października 2024 r. do 18 listopada 2024 r., z któej wynikało, że Marszałek Województwa Lubelskiego przeznaczył kwotę 4 305 000 zł brutto na promocję walorów województwa lubelskiego przez Polski Komitet Olimpijski podczas programu "Z boiska na igrzyska", obejmujący cykl wydarzeń , które mają być przeprowadzone w 2025 roku - czytamy w interpelacji.
W tym miejscu prosi o kolejne informacje i odpowiedzi na pytania. - W jakim został wyłoniony Polski Komitet Olimpijskijako realizator usługi promocji wartej 4 305 000zł brutto? Na czym polegała promocja województwa lubelskiego zrealizowana przez PKOI w 2024 roku? Czy kwota 4 305 000 zł brutto została już przelana na konto wykonawcy usługi? Jeśli tak, to z jakiego roku budżetowego i z jakiej pozyci w budżecie województwa (dział, rodzaj)?
Niektóre wątki z odpowiedzi
Z odpowiedzi na interpelację wynika, że np. że PKOl jest autonomicznym, ogólnopolskim stowarzyszeniem, organizującym udział reprezentacji Polski w Igrzyskach Olimpijskich. Ma promować idee olimpizmu, zwalczać doping i szerzyć ideę rywalizacji na zasadzie fair play. Samo finansowanie działalności PKOl opiera się głównie na sprzedaży praw do używania marki olimpijskiej. Do tego PKOl ma wyłączne prawo do udzielania licencji na używanie Polskiej Symboliki Olimpijskiej. Zaś sponsorzy mają możliwość wykorzystania kontekstu olimpijskiego do promocji swoich marek.
Partnerzy PKOl np. samorządy, mogą korzystać z oznaczeń olimpijskich w działaniach promocyjnych, w tym w mediach społecznościowych i na stronach internetowych. Województwo lubelskie uzyskało możliwość promowania swoich inicjatyw poprzez wydarzenia olimpijskie i współpracę z PKOl.
W składzie Komisji Przetargowej są: przewodniczący: Jacek Żak (Departament Promocji, Sportu i Turystyki), członek: Anna Hałas (Departament Promocji, Sportu i Turystyki), członek: Irena Jolanta Wiśniewska (Departament Promocji, Sportu i Turystyki) i sekretarz: Magdalena Szymczyk (Departament Organizacyjno – Prawny).
Sam termin realizacji promocjizostał określony od dnia jej podpisania do 30 września 2025 r.
- Zeszłoroczna „Informacja z prac Zarządu Województwa Lubelskiego za okres od 15 października 2024 r. do 18 listopada 2024 r.” dotyczyła m.in. wyrażenia zgody przez
Zarząd Województwa Lubelskiego na zabezpieczenie środków na rozpoczęcie procedury zamówień publicznych na realizację promocji Województwa Lubelskiego podczas programu „Z boiska na Igrzyska”. Polski Komitet Olimpijski został wyłoniony w wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego przeprowadzonego w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 214 ust.1 pkt 1 lit. a) i b) ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r., poz. 1320) - czytamy w odpowiedzi.
Z odpowiedzi można się też dowiedzieć, że promocja województwa odbyła się w ramach wydarzenia Gala Olimpijska Paryż 2024. Obejmowała np. ekspozycję logotypów promocyjnych województwa („Lubelskie Smakuj Życie!” oraz „Z dumą wspieramy sport”) w różnych materiałach związanych z wydarzeniem, m.in. na stronie PKOl, w drukowanych reklamach w "Przeglądzie Sportowym", na grafikach internetowych i prasowych oraz w mediach społecznościowych PKOl.
Z kolei wynagrodzenie dla Polskiego Komitetu Olimpijskiego (4 305 000 zł brutto) jest wypłacane w trzech transzach: I transza: 2 460 000 zł brutto, II transza: 1 230 000 zł brutto, III transza: 615 000 zł brutto. Wypłata następuje na podstawie faktur wystawianych przez PKOl.
Co do środków na promocję województwa, to pochodziły z budżetu województwa lubelskiego. Zabezpieczono je na realizację zamówienia publicznego przeprowadzonego w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych. Kod przedmiotu zamówienia według CPV to 79342200-5 – usługi w zakresie promocji.
Jako powod wyboru procedury zamówienia publicznego w trybie "z wolnej ręki" podano np. "Biorąc pod uwagę specyfikę całej oferty, realny krąg potencjalnych odbiorców wydarzenia oraz formę promocji, nie istnieje na rynku inne rozwiązanie odpowiadające wymogom Zamawiającego, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia".
Dodatkowo współpraca z Polskim Komitetem Olimpijskim, jako jedynym gwarantuje Województwu Lubelskiemu m.in. dostęp do unikalnych Dóbr Olimpijskich, także w czasie igrzysk olimpijskich i budowanie więzi z kibicami i klientami Partnera poprzez sport.
Pełną odpowiedź na interpelację można znaleźć na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Sejmiku Województwa Lubelskiego.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.