reklama
reklama

Lublin: Pierwsze kroki do pracy w policji. Kandydaci zaliczali testy

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Lublin: Pierwsze kroki do pracy w policji. Kandydaci zaliczali testy - Zdjęcie główne
Zobacz
galerię
3
zdjęć

reklama
Udostępnij na:
Facebook
Z LublinaKandydaci do służby w policji pisali w Komendzie Wojewódzkiej Policji Lublinie test wiedzy. Inna tura kandydatów z kolei przystąpiła na sali treningowej do testu sprawnościowego.
reklama

W niedzielę (20 października) dwie tury kandydatów, którzy chcą związać swoją karierę zawodową z policją uczestniczyły w rekrutacji. W siedzibie Komendy Wojewódzkiej Policji Lublinie w ramach pierwszego etapu pisali test wiedzy.

- Test składał się z 40 pytań dotyczących funkcjonowania Policji i trwał 40 minut. Do każdego z pytań testu podano 4 odpowiedzi, z których tylko jedna była prawidłowa. Za każdą prawidłową odpowiedź można uzyskać jeden punkt. Maksymalnie można zdobyć 40 punktów. Test ten nie jest etapem selekcyjnym, co oznacza, że kandydat przechodzi do kolejnego etapu z każdą liczbą punktów. Test przeprowadzany jest w komendach wojewódzkich (Stołecznej) Policji albo w jednostce szkoleniowej Policji. Przykładowa baza pytań umieszczona jest na stronie internetowej Akademii Policji w Szczytnie - wyjaśnia nadkom. Anna Kamola z KWP w Lublinie. - Dzisiejsi kandydaci po napisaniu testu, przeszli test sprawności fizycznej na sali treningowej. Test składał się z ośmiu ćwiczeń, na wykonanie których kandydat miał minutę i 41 sekund. Im szybciej pokona się tor przeszkód, tym więcej punktów można uzyskać za ten etap – maksymalnie można zdobyć 60 punktów.

reklama

Test jest taki sam dla kobiet i mężczyzn. W jego trakcie sprawdzane są takie zdolności motoryczne jak: wytrzymałość, szybkość, siła, równowaga i orientacja przestrzenna. Uzyskany wynik, przeliczany jest na punkty.

Kandydatów czekają jeszcze następne etapy rekrutacji: badanie psychologiczne w tym test psychologiczny, rozmowa kwalifikacyjna, ustalenia zdolności fizycznej i psychicznej do służby w Policji, sprawdzenia w ewidencjach, rejestrach i kartotekach, w tym w policyjnych zbiorach danych, prawdziwości danych zawartych w kwestionariuszu osobowym kandydata do służby w Policji, postępowanie sprawdzające, które jest określone w przepisach o ochronie informacji niejawnych.

Po przejściu tych wszystkich etapów i zakwalifikowaniu się, pozostaje tylko czekać na termin przyjęcia do służby, a potem już tylko uroczyste ślubowanie, kilkumiesięczny kurs podstawowy i rozpoczęcie służby w macierzystej jednostce.

reklama

Kandydaci mają możliwość składania dokumentów o przyjęcie do służby w Policji, w każdej komendzie miejskiej i powiatowej województwa.

W Lublinie takie dokumenty można złożyć w Sekcji Doboru Wydziału Kadr i Szkolenia Komendy Wojewódzkiej Policji przy ul. Narutowicza 73. ( tel. 47 811 46 55). Jednostka ta pozostaje właściwą do prowadzenia rekrutacji.

reklama
WRÓĆ DO ARTYKUŁU
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama