- Prawo do refundacji przysługuje pod warunkiem spełnienia przez gospodarstwo domowe kryterium dochodowego wynoszącego: 2100 zł dla jednoosobowego gospodarstwa domowego, 1500 zł na osobę w przypadku gospodarstwa wieloosobowego - informuje Joanna Stryczewska z biura prasowego w Kancelarii Prezydenta Miasta Lublin. - Gospodarstwem domowym jednoosobowym jest osoba fizyczna samotnie zamieszkująca i gospodarująca. Z kolei gospodarstwem wieloosobowym jest osoba fizyczna oraz osoby z nią spokrewnione lub niespokrewnione pozostające w faktycznym związku, wspólnie z nią zamieszkujące i gospodarujące.
Dochód weryfikowany będzie jednorazowo przy złożeniu pierwszego wniosku. Z kolei sposób liczenia dochodu jest podobny jak przy ubieganiu się o dodatek osłonowy. Gmina sama pozyskuje dane dotyczące dochodów opodatkowanych. Natomiast w przypadku dochodu nieopodatkowanego wymagane będzie wypełnienie załącznika Nr 1A, 1B oraz załączenie dokumentów potwierdzających ich uzyskanie. W przypadku złożenia wniosku o refundację w okresie: od 1 stycznia do 31 lipca – uwzględnia się dochód gospodarstwa domowego osiągnięty w przedostatnim roku kalendarzowym poprzedzającym rok, w którym złożono wniosek, czyli dochód z 2021 r. od 1 sierpnia do 29 lutego 2024 r. – uwzględnia się dochód gospodarstwa domowego osiągnięty w ostatnim roku kalendarzowym poprzedzającym rok, w którym złożono wniosek, czyli dochód z 2022 r.
- Przyznanie refundacji podatku VAT nie wymaga wydania decyzji. Informacja o przyznaniu świadczenia jest przekazywana na adres e-mail wskazany we wniosku. W przypadku niewskazania adresu e-mail, informację o przyznaniu refundacji można będzie odebrać osobiście w siedzibie Wydziału Spraw Mieszkaniowych, ul. Peowiaków 13 - dodaje Joanna Stryczewska. - Beneficjenci, którzy nie wskażą we wniosku numeru konta bankowego, po odbiór dodatku powinni udać się z dowodem osobistym do najbliższej placówki banku PEKAO SA.
Wnioski o wypłatę refundacji można złożyć do 29 lutego 2024 r. Wymagane dokumenty należy dostarczyć do Biur Obsługi Mieszkańców Urzędu Miasta Lublin (ul. Wieniawska 14, ul. Filaretów 44, ul. Szaserów 13-15, ul. Franciszka Kleeberga 12a, ul. Wolska 11). Osoby dysponujące kwalifikowanym podpisem elektronicznym, profilem zaufanym lub elektronicznym podpisem osobistym mogą składać wnioski przez Internet, np. za pomocą platformy ePUAP.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.