W związku z powstaniem nowego dworca auotbusowego Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie ogłosił konsultacje społeczne dotyczące optymalizacji oferty przewozowej komunikacji miejskiej po otwarciu Dworca Lublin. Konsultacje skończyły się 13 października. Mieszkańcy zgłosili ponad 2,5 tysiąca uwag do przedstawionej propozycji przebiegu linii autobusowych i trolejbusowych. Wnioski i uwagi można było złożyć osobiście na spotkaniach, poprzez elektroniczny formularz, pisemnie oraz za pośrednictwem poczty elektronicznej.
Teraz ZTM wraz z wykonawcami przeanalizuje zgłoszone uwagi i wnioski. Zgodnie z trybem konsultacji społecznych w Lublinie, ma miesiąc na publikację raportu z ich przebiegu.
- Tym samym, „pokonsultacyjny” projekt układu połączeń przedstawimy w połowie listopada. Niemniej jesteśmy już po pierwszych rozmowach wstępnych z naszymi ekspertami oraz wykonawcami i mając na względzie argumentację i powtarzalność wniosków przedstawianych w efekcie konsultacji, już teraz możemy zakomunikować, że m.in. nie planujemy wycofywać linii nr 21 czy zmieniać trasy takich linii jak: nr 3, 7 czy 54. Przy czym rozważamy z wykonawcą szereg innych postulatów takich jak np. dotyczący linii nr 161 gdzie szukamy i będą proponowane alternatywne rozwiązania, w celu skomunikowania poszczególnych miejsc stanowiących cel podróży. Ponadto (co też było podnoszone podczas konsultacji) analizowane będą kwestie dotyczące tzw. harmonogramu wdrożeniowego – np. kwestia etapowania wprowadzanych zmian - informuje ZTM w Lublinie.
CZYTAJ TAKŻE: Lublin: Autobus linii nr 6 pojedzie dalej? Mieszkańcy chcieli wydłużenia trasy, Ratusz już odpowiedział
- Przeanalizujemy, z wykonawcami zaangażowanymi w reorganizację połączeń, wnioski i zgłoszenia przedstawione podczas konsultacji społecznych - mówi Grzegorz Malec, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego. - Będziemy szukać optymalnych rozwiązań. Wypracowanie kompromisowego rozwiązania, na bazie przedstawionych przez nas rozwiązań, tzn. po korektach konsultacyjnych, przy utrzymaniu podstawowych założeń koncepcji czyli wzrost liczby linii kursujących w takcie co 15 minut z 5 linii obecnie do 24 linii docelowo oraz w takcie co 30 minut, z 15 linii obecnie do 35 linii, co przełoży się na realny i odczuwalny wzrost częstotliwości kursowania – główny postulat przewozowy pasażerów.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.