Radny miejski Stanisław Brzozowski (Konfederacja) skierował do władz miasta interpelację. Dotyczy ona lini autobusowej nr 36. Poprosił w niej o wzmocnienie kursowania tej linii łączącej dzielnice Czechów, Kalinowszczyznę, Tatary i Felin.
- Jest to szybkie i sprawne połączenie zapewniające dobry dojazd m. in. do C. H. Felicity, zakładów pracy w rejonie ul. Mełgiewskiej, ul. Grygowej, specjalnej strefy
ekonomicznej na Felinie, Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji czy innych szkół średnich i podstawowych. Niestety od lat pozostaje zmarginalizowane przez ZTM w Lublinie - aktualnie linia ta wykonuje po zaledwie 3-4 kursy w godzinach porannego i popołudniowego szczytu, w efekcie nie wykorzystując potencjału, jaki stwarza dla licznej grupy mieszkańców połączenie po tej trasie - napisał Stanisław Brzozowski.
Dlatego poprosił o wprowadzenie dla linii autobusowej nr 36 dodatkowych kursów. Ma to być przynajmniej wprowadzając kursy co 30 min w godzinach szczytów komunikacyjnych oraz dodatkowo uruchamiając kursy tej linii w pozostałych godzinach w dni powszednie z częstotliwością minimum co 45-60 min.
- Proszę o dokładną analizę mojego postulatu w zakresie potencjału jaki ma przedmiotowa linia do szybkiego przemieszczania się między kilkoma dzielnicami miasta i wieloma punktami docelowymi. Może ona zapewnić dużo sprawniejszy przewóz osób w części relacji jak np. linie nr 23 czy 47, które mają znacznie dłuższe trasy. Liczę, że mój postulat uda się wprowadzić w życie wraz z planowaną niebawem reorganizacją komunikacji miejskiej, przynajmniej na okres próbny - podsumowuje radny.
W odpowiedzi Artur Szymczyk - zastępca prezydenta ds. inwestycji i rozwoju przekazał, że we wrześniu i październiku przeprowadzone zostały konsultacje społeczne koncepcji zmian w układzie linii komunikacji miejskiej w Lublinie w związku z oddaniem do użytkowania Dworca Lublin.
- Przesłanką do modyfikacji układu tras i rozkładów jazdy jest planowane uruchomienie Dworca Lublin. Nadrzędnym celem zmian jest zwiększenie częstotliwości kursowania, które z jednej strony zaspokoi oczekiwania pasażerów, a z drugiej strony - zauważalnie przełoży się na poprawę komfortu podróży autobusami i trolejbusami. Koncepcja optymalizacji układu linii przedstawiona do konsultacji społecznych została opracowana na podstawie bardzo szerokich badań transportowych, w tym badań napełnienia pojazdów wszystkich linii w okresie wiosny 2023 r. i jesieni 2023 r., badań źródeł i celów podróży na kluczowych przystankach komunikacji miejskiej oraz badania preferencji i satysfakcji pasażerów dotyczące usług komunikacji miejskiej - wyjaśnia Artur Szymczyk.
Dodał też, że uwzględniając wnioski zgłoszone podczas konsultacji społecznych, firma TRAKO - będąca twórcą koncepcji optymalizacji oferty przewozowej komunikacji miejskiej - przedstawiła ostateczną wersję proponowanych zmian w układzie linii komunikacyjnych. Ostateczna koncepcja obejmuje wszystkie linie komunikacyjne, łącznie z proponowanymi częstotliwościami kursowania.
- Linia nr 36, w oparciu o analizę napełnienia pojazdów i wnioski pasażerów odnośnie celów podróży, pozostaje na obecnym poziomie funkcjonowania - podkreślił Szymczyk. - Odnosząc się do wniosku Pana Radnego w kwestii dodatkowych kursów linii nr 36, tj. wprowadzenia częstotliwości co najmniej 30-minutowej w godzinach szczytów komunikacyjnych oraz kursów w pozostałych godzinach co 45-60 minut, ZTM w Lublinie informuje, że w trakcie konsultacji społecznych spośród 2702 złożonych wniosków dotyczących zmian w układzie linii, żaden nie dotyczył wyłącznie linii nr 36.
Wpłynęło natomiast kilka propozycji nowej sieci połączeń, zawierających propozycje wydłużenia linii nr 36 do przystanku Felin Kalinówka. Pojawiła się równiez propozycja zwiększenia częstotliwości tej linii w celu dostosowania poszczególnych kursów do godzin pracy w poszczególnych miejscach zatrudnienia.
- Należy dodać, że spotkania z mieszkańcami miały charakter otwarty i od początku ZTM w Lublinie zachęcał mieszkańców do udziału w nich nie ograniczając im dostępu bez względu na miejsce zamieszkania. Biorąc pod uwagę marginalny charakter wniosków (w stosunku do innych wniosków) dotyczących linii nr 36, autorzy optymalizacji układu linii pozostawili tę linię na obecnym poziomie kursowania - podsumował zastępca prezydenta.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.