- Miasto Lublin po raz kolejny pozyskało środki z Ministerstwa Pracy, Rodziny i Polityki Społecznej na zapewnienie mieszkankom i mieszkańcom z niepełnosprawnościami dostępu do bezpłatnego wparcia asystenta osobistego. Otrzymaliśmy prawie 3 mln zł, co pozwoli na świadczenie blisko 56 tysięcy godzin usług. To niezwykle potrzebny program, dlatego bardzo zależy nam na jego kontynuowaniu. Pomoc asystenta pozwala osobom z niepełnosprawnościami na zwiększanie samodzielności w codziennych czynnościach oraz aktywne funkcjonowanie w życiu społecznym. Zachęcam wszystkie osoby potrzebujące wsparcia do składania wniosków - mówi Anna Augustyniak, zastępca prezydenta Miasta Lublin ds. społecznych.
Usługi asystenta osobistego polegają w szczególności na wspieraniu osoby z niepełnosprawnością w wykonywaniu czynności dnia codziennego, prowadzeniu gospodarstwa domowego, wyjściu, powrocie lub dojazdach z uczestnikiem w wybrane przez niego miejsca czy podejmowaniu aktywności w różnych sferach życia. Usługi asystenckie mogą być realizowane 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu. Aby skorzystać ze wsparcia asystenta należy złożyć osobiście w Wydziale ds. Osób Niepełnosprawnych Urzędu Miasta Lublin przy ul. Zana 38 (niski parter) wypełnioną i podpisaną kartę zgłoszenia oraz kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, okazać do wglądu dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem, a także w obecności pracownika Wydziału wypełnić i podpisać oświadczenie. W przypadku posiadania przez kandydatkę/kandydata opiekuna prawnego należy okazać do wglądu dokument potwierdzający status opiekuna prawnego.
CZYTAJ TAKŻE: Lublin: Niepełnosprawni dostaną pomoc w nowej placówce. Rusza nabór uczestników
- W celu przeprowadzenia sprawnej rekrutacji, przed złożeniem dokumentów, prosimy osoby zainteresowane o wcześniejsze telefoniczne umówienie wizyty pod numerami 81 466 30 80 i 81 466 30 83. Osobiste spotkanie pozwoli na poznanie przyszłych odbiorców usług oraz ich potrzeb, a także weryfikację poprawności składanych dokumentów. To także okazja do przedstawienia osobom potrzebującym wsparcia informacji na temat możliwości skorzystania z innych form pomocy - mówi Joanna Olszewska, dyrektor Wydziału ds. Osób Niepełnosprawnych Urzędu Miasta Lublin.
Wnioski przyjmowane będą od 7 do 24 stycznia 2025 r., od poniedziałku do piątku, w godzinach 7.30-15.30. Ze wsparcia w pierwszej kolejności będą mogły skorzystać osoby z niepełnosprawnościami samotnie gospodarujące, które nie mają możliwości korzystania z pomocy bliskich, a także osoby zamieszkujące z inną osobą z niepełnosprawnością, która przez swoją niepełnosprawność nie może prowadzić gospodarstwa domowego.
Formularze dostępne są na stronie niepelnosprawni.lublin.eu. Można je również pobrać w Wydziale ds. Osób Niepełnosprawnych Urzędu Miasta Lublin przy ul. Zana 38 oraz w Biurach Obsługi Mieszkańców przy ul.: Wieniawskiej 14, Filaretów 44, Kleeberga 12A, Szaserów 13-15, Nowy Świat 38.
Usługi asystenckie realizowane są w ramach Programu resortowego Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Zgodnie z zapisami Programu celem rozpowszechnienia usług asystencji osobistej jest zwiększenie szans osób z niepełnosprawnościami na prowadzenie bardziej niezależnego i aktywnego życia.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.