Hydros i Hydra to pojazdy stworzone przez studentów Politechniki Lubelskiej, które w dniach 10-16 czerwca wezmą udział w zawodach Shell Eco-marathon. Po raz pierwszy w historii Polska będzie gospodarzem tego międzynarodowego wydarzenia. Młodzi inżynierowie z całego świata zaprezentują swoje ultraenergooszczędne konstrukcje. Rywalizacja odbędzie się na torze Silesia Ring w Kamieniu Śląskim, niedaleko Katowic, a na starcie staną 134 zespoły reprezentujące różne kraje.
Shell Eco-marathon to międzynarodowe wydarzenie skierowane do młodych inżynierów i inżynierek, którzy mierzą się w projektowaniu i budowie energooszczędnych pojazdów. Studenckie zespoły z całego świata tworzą własne konstrukcje, które następnie testowane są na torze.
Zawody podzielone są na dwie klasy: Prototype, skupiającą się na ultralekkich i aerodynamicznych pojazdach maksymalizujących efektywność energetyczną oraz Urban Concept, obejmującą pojazdy bardziej zbliżone do miejskich samochodów osobowych. Każda z tych klas rozdzielona jest dodatkowo według typu zastosowanego źródła napędu.
- W tamtym tygodniu zmontowaliśmy docelową wersję samochodów - mówi dr hab. inż. Jacek Czarnigowski, opiekun koła naukowego zajmującego się bolidami. - W Ośrodku Doskonalenia Techniki Jazdy lubelskiego Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego przeprowadziliśmy ostatnie oficjalne testy. Teraz pakujemy się i w poniedziałek wyjeżdżamy.
W Shell Eco-marathon będą brać udział dwa zespoły z Politechniki Lubelskiej. Każdy będzie liczył osiem osób. W każdym jest dwóch kierowców: główny i zapasowy.
- Pod numerem zawodniczym 209 w klasie Prototype pojedzie Hydros, a z numerem 611 w Urban Concept wystartuje Hydra - wylicza Czarnigowski. - Liczę, że Hydros uplasuje się na około czwartym miejscu. Bardzo zależy nam na poprawieniu naszego ubiegłorocznego wyniku dotyczącego spalania. Zobaczymy, na ile uda nam się ten wynik wyśrubować. Jeśli chodzi o Hydrę to będzie jej debiut. Czeka nas ciężka kontrola techniczna. Dlatego jest w nas trochę niepewności, czy na pewno spełniliśmy wszystkie wymagania, ale jesteśmy dobrej myśli. Naszym celem jest przejść kontrolę techniczną, wyjechać na tor i wtedy zobaczymy.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.