reklama
reklama

Będą zmiany w cenniku za m.in. usuwanie pojazdów z dróg? Zdecydują lubelscy radni

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Będą zmiany w cenniku za m.in. usuwanie pojazdów z dróg? Zdecydują lubelscy radni - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Z LublinaRadni miejscy będą głosować nad uchwałą w sprawie stawek za usuwanie pojazdów z dróg i ich przechowywanie na parkingach strzeżonych oraz wysokości kosztów w przypadku odstąpienia od wykonania dyspozycji usunięcia pojazdu.
reklama

Rada Miasta Lublin będzie głosować nad uchwałą zmieniająca uchwałę "w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za usuwanie pojazdow z dróg i ich przechowywanie na parkingach strzeżonych oraz wysokości kosztów w przypadku odstąpienia od wykonania dyspozycji usunięcia pojazdu w 2021 roku". 

Uzasadniając proponowane zmiany wskazano, że wysokość stawek opłat za usuwanie pojazdów z dróg i ich przechowywanie na parkingach strzeżonych oraz wysokość kosztów w przypadku odstąpienia od wykonania dyspozycji usunięcia pojazdu, jest corocznie ustalana na podstawie stawek opłat zaproponowanych przez podmiot zewnętrzny. Jest on wybrany w postępowaniu o zamówienie publiczne, z uwzględnieniem stawek zamieszczonych w obwieszczeniu Ministra Finansów.

reklama

Dotychczasowy wykonawca wypowiedział umowę w zakresie usuwania pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t do 7,5 t, powyżej 7,5 t do 16 t, a także powyżej 16 t oraz pojazdów przewożących materiały niebezpieczne z dróg publicznych na terenie Miasta Lublin i ich przechowywania. Okres wypowiedzenia upłynął 28 lutego.

- W konsekwencji wypowiedzenia umowy zmodyfikowano zakres zadania i skierowano do podmiotów zewnętrznych odrębne zapytania ofertowe dotyczące usuwania i przechowywania pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t do 7,5 t, powyżej 7,5 t do 16 t, i powyżej 16 t oraz pojazdów przewożących materiały niebezpieczne - czytamy w uzasadnieniu projektu uchwały. 

reklama

Po przeprowadzeniu postępowania do realizacji obu zadań wybrano jednego wykonawcę, który zaproponował stawki inne niż dotychczasowe. Dlatego zasadna jest zmiana uchwały.

Zgodnie z nowym cennikiem sytuacja w przypadku pojazdu o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5 t do 7,5 t wygląda następująco: usunięcie będzie kosztować 615 zł, przechowywanie - 25 zł, odstąpienie od usunięcia - 123 zł. W przypadku pojazdu o dopuszczalnej masie całkowitej 7,5 t do 16 t będzie to odpowiednio: 922 zł, 62 zł i 123 zł. Z kolei przy pojeździe o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t ceny wyniosą odpowiednio: 1360 zł, 123 zł i 123 zł. Natomiast jeśli chodzi o pojazd przewożący materiały niebezpieczne będą to kwoty odpowiednio: 1654 zł, 217 zł i 246 zł. 

reklama

Sesja w trakcie, której radni będą głosować nad zmian odbędzie się w najbliższy czwartek (25 marca). 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama