reklama
reklama

Zima na Lubelszczyźnie nie zaskoczy drogowców? GDDKiA przygotowuje sprzęt

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: GDDKiA

Zima na Lubelszczyźnie nie zaskoczy drogowców? GDDKiA przygotowuje sprzęt - Zdjęcie główne

GDDKiA Lublin - przygotowania do pierwszych opadów śniegu | foto GDDKiA

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościOk. 200 pojazdów zimowego utrzymania i 18 magazynów soli przygotowano do zimowego utrzymania dróg przez GDDKiA. O drogi zadba też ponad 200 osób.
reklama

W zimie 2024/2025 lubelski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad utrzymywać będzie 1004,726 km dróg krajowych. Łączna długość dróg krajowych w przeliczeniu na jedną jezdnię, po uwzględnieniu odcinków dwujezdniowych wynosi 1223,324 km. Prace związane z odśnieżaniem i usuwaniem śliskości, mają być prowadzone w trybie 24-godzinnym, 7 dni w tygodniu.

- Pierwsze przygotowania do sezonu 2024/2025 zaczęły się jeszcze latem od uzupełniania magazynów soli, które rozlokowane są w obwodach drogowych GDDKiA na terenie woj. lubelskiego. W sumie zgromadziliśmy 19140 ton soli oraz innych materiałów do usuwania śliskości z dróg. W gotowości czeka 152 opłużonych solarek, 30 nośników pługów, 12 pługów wirnikowych i 17 równiarek - informuje GDDKiA. - Jezdnie główne dróg krajowych, pozostających w zarządzie GDDKiA wraz ze skrzyżowaniami z drogami innych kategorii oraz węzłami drogowymi, utrzymywane będą w trzech najwyższych standardach: I, II i III.

reklama

W standardzie I:  S12, S17, S19 oraz DK2, w standardzie II:  DK12,  DK17, DK19,  DK48 od Dęblina do Moszczanki, DK63, DK68, DK74, DK76, DK82, w standardzie III:  DK48 od Moszczanki do Kocka i DK74 od Janowa Lubelskiego do Zamościa oraz jezdnie dodatkowe w obszarach zabudowanych, w standardzie V: drogi dojazdowe przy drogach ekspresowych.

reklama

- Zróżnicowany standard prac wynika z funkcji dróg w układzie połączeń międzynarodowych, krajowych i regionalnych oraz natężenia ruchu drogowego. Dzięki Zintegrowanemu Systemowi Zarządzania Ruchem, akcję zimowego utrzymania dróg wspomagają także urządzenia terenowe. Korzystamy z kamer i stacji meteorologicznych, dzięki którym mamy podgląd na drogi krajowe, znamy m.in. temperaturę powietrza i nawierzchni, wilgotność, czy siłę i kierunek wiatru. Wykorzystujemy też prognozy pogody, a co za tym idzie możemy podejmować działania prewencyjne, takie jak posypywanie dróg solą tuż przed lub na samym początku opadów śniegu na określonych odcinkach dróg - dodaje GDDKiA.

Sprzęty drogowców są szerokie, niektóre zajmują cały pas drogi, poruszają się z prędkością ok. 40-50 km/h. - Za sobą pozostawiają jednak odśnieżoną drogę - bezpieczniejszą i gwarantującą płynniejszy ruch. Dlatego także ważne jest, by nie utrudniać im pracy, przepuszczać je i szczególnie uważać podczas wyprzedzania.- apeluje GDDKiA,

reklama

Aktualne informacje na temat stanu nawierzchni i przejezdności dróg dostępne są całodobowo pod nr tel. 19 111 - Punkt Informacji Drogowej.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama