Przy aplikowaniu o Certyfikat „Miejsca Przyjaznego Seniorom” należy spełniać minimum jedno z poniższych kryteriów:
- posiadać ofertę produktów, usług dostosowaną do potrzeb osób starszych (seniorów) lub skierowaną specjalnie do tej grupy społecznej;
- oferować różnego rodzaju zniżki i promocje dla osób starszych (seniorów);
- posiadać odpowiednie rozwiązania techniczno-budowlane służące niwelowaniu barier architektonicznych, w celu dostosowania do potrzeb osób starszych;
- dostrzegać potrzeby osób starszych;
- tworzyć i kreować miejsca, z których będą korzystały osoby starsze.
Formularze zgłoszeniowe do Konkursu znajdują się na stronie internetowej miasta w zakładce seniorzy. Zgłoszenia może dokonać osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna oraz organ administracji rządowej lub samorządowej. Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 20 września 2019 r.
Konkurs prowadzony jest nieprzerwanie od 2012 roku. Do tej pory przyznano już certyfikaty "Miejsca Przyjaznego Seniorom" 353 podmiotom. Certyfikat jest ważny przez rok czasu. Podmioty, które posiadają to wyróżnienie i chcą je kontynuować, powinny aplikować ponownie w tym roku.