Najwięcej zainteresowania przyciągnęły pokazy zespołów akrobacyjnych: Baltic Bees Jet Team, Orlik Iskry, Firebirds, a także solowe występy Łukasza Czepieli i Artura Kielaka. Grupa Baltic Bees zaprezentowała się na odrzutowcach L‑39 Albatros, wykonując dynamiczne, zsynchronizowane figury. Wystąpienia Czepieli i Iskier z zespołu Polish Sparks odbywały się zarówno w części dziennej, jak i podczas nocnych pokazów, które obejmowały m.in. samoloty TS‑11 Iskra, śmigłowiec Bolkow Bo 105 i szybowiec Swift ozdobiony efektami świetlnymi.
Jednym z atrakcyjnych wątków był wyścig sportowego samochodu z samolotem Extra 300 – rezultat był jednoznaczny: przewagę uzyskał samolot. Na pierwszy dzień zaplanowano wyłącznie przeloty w powietrzu, które zgromadziły kilka tysięcy osób, przy czym organizacja ruchu i dostępność bezpłatnych autobusów MKS działały sprawnie.
W ramach wydarzenia zapowiedziano także możliwość zwiedzania wystawy statycznej w zakładach PZL Mielec – obejmowała modele takie jak Iskra, Iryda, Lim‑5 i replikę bombowca PZL.37 Łoś. Ekspozycja była dostępna w godzinach 11:30–18:00, równolegle z pokazami lotniczymi.
Pierwszy dzień zamknął nocny blok, trwający około godziny, wypełniony efektami pirotechnicznymi i świetlnymi. Wieczorem pojawił się również spektakl dronowy.
Weekendowe pokazy potwierdziły, że modernizacja i promocja lotniska w Mielcu idą w parze z rozbudowanym programem prezentującym historię i osiągnięcia zakładu.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.