Wczoraj i dziś firma Solaris prowadzi w Lublinie badania homologacyjne trolejbusów przegubowych Trollino 18M. To badanie elektrycznego układu napędowego, które musi być wykonane po podłączeniu do trakcji trolejbusowej. Sa one prowadzone w zajezdni MPK Lublin przy ul. Grygowej i na ulicach miasta.
Trolejbusy marki Solaris Trollino 18M zostaną dostarczone do Lublina przez producenta w dwóch dostawach. Pierwsze 5 sztuk trafi do miasta w listopadzie, a kolejne 10 na początku kwietnia przyszłego roku. Nowe trolejbusy to 18-metrowe, niskopodłogowe, klimatyzowane pojazdy wyposażone w baterie trakcyjne, pozwalające im jeździć trasami nie wyposażonymi w trakcję trolejbusową. Do tego pojazdy będą mieć monitoring, system do zliczania pasażerów i automaty do sprzedaży biletów, akceptujące wyłącznie płatności zbliżeniowe kartami i telefonami komórkowymi. Takie przegubowce będą obsługiwać linie nr: 156, 158 i 160.
Lublin był pierwszym polskim miastem, który wprowadził fabrycznie nowe i niskopodłogowe trolejbusy przegubowe. W 2014 roku miasto kupiło dwanaście Solarisów Trollino 18, a 4 lata później 15 sztuk Ursusów CS18LFT. Po realizacji dostaw w taborze będą 42 przegubowe trolejbusy.