reklama

Ulica Choiny po przebudowie. Jakie zmiany zostały wprowadzone?

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: lublin.eu

Ulica Choiny po przebudowie. Jakie zmiany zostały wprowadzone?  - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości10 października po południu na ulicę Choiny wprowadzono już stałą organizację ruchu. Zarząd Dróg i Mostów w Lublinie otrzymał decyzję Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego miasta Lublin pozwalającą na użytkowanie zadania. W związku z przebudową powstało unikalne rondo w kształcie biszkopta, pętla i zajezdnia autobusowo-trolejbusowa, parking typu Park&Ride oraz usprawniono ruch na istniejących już skrzyżowaniach.

Jak informuje Miasto Lublin, w ramach rozbudowy ul. Choiny od skrzyżowania ul. Zelwerowicza wykonano drogę o dwóch jezdniach, po dwa pasy ruchu z dzielącym pasem zieleni o łącznej długości 1880 metrów. Wybudowano również 1370 metrów ścieżek rowerowych o raz 3980 metrów chodników, które znajdują się po obu stronach wzdłuż ulicy Choiny. Wykonana została także droga dojazdowa, która ma zapewnić bezpieczniejsze dotarcie do poszczególnych posesji. Cała inwestycja objęła również powstanie 26 przejść dla pieszych, oznakowanych płytkami prowadzącymi dla osób niewidzących.


Bliska odległość między dwoma skrzyżowaniami spowodowała powstanie rodna typu „cygaro”, które nazywane jest również „biszkoptem” na wysokości ulicy Pienińskiej. Rondo ma 5 wlotów i wyspę wewnętrzną o długości 85 metrów.  Jest dwupasmowe, a szerokość pasów ruchu wynosi 4,5 metra. Dookoła ronda wykonane zostały również chodniki oraz ścieżki i przejazdy rowerowa na każdym wlocie skrzyżowania.


Ulica Choiny zyskała również nowe miejsca parkingowe na 54 samochody oraz 100 stanowisk postojowych dla rowerów. W tym przewidziano 3 stanowiska dla osób niepełnosprawnych.


Na końcowym odcinku inwestycji, na granicy miasta gminy Niemce wykonano rondo o średnicy 26 metrów. Będzie ono pełniło funkcję pętli do zawracania autobusów i troje busów – umożliwi to dogodne włączenie do ruchu komunikacji miejskiej do istniejącej ulicy. Przy wyjeździe z miasta, po prawej stronie usytuowana jest zajezdnia autobusowo-trolejbusowa, zatoki postojowe, jezdnie manewrowe. Ustawiono 3 wiaty wypoczynkowe, przygotowano elementy małej architektury i nasadzenia. Wykonano również trakcję trolejbusową od istniejącej pętli trolejbusowej do ul. Smorawińskiego, na ulicach Smorawińskiego, Szeligowskiego oraz Choiny. Ponadto wykonano 5 zatok autobusowych wraz z wiatami, które usytuowane są wzdłuż ulicy Choiny. Przebudowano także skrzyżowania, sieć ciepłowniczą. Sieć energetyczna została zastąpiona siecią podziemną.


Ulica Choiny została przebudowana w ramach większego projektu, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Projekt jest kontynuacją działań inwestycyjnych miasta mających na celu dostosowanie systemu publicznych połączeń transportowych do rosnącego zapotrzebowania oraz integrację transportu publicznego między Lublinem a pobliskimi miejscowościami, czyli tak zwanym Lubelskim Obszarem Funkcjonalnym, w skład którego wchodzi 16 gmin: Miasto Lublin, Gmina Miejska Świdnik, Gmina Miasto Lubartów oraz Gminy: Lubartów, Piaski, Głusk, Jabłonna, Jastków, Konopnica, Mełgiew, Nałęczów, Niedrzwica Duża, Niemce, Spiczyn, Strzyżewice, Wólka.


Głównym celem Projektu jest poprawa dostępności komunikacyjnej nie tylko w obrębie miasta, ale również na terenie gmin ościennych. Połączenie różnych form transportu, w tym publicznego z komunikacją indywidualną (pieszą, rowerową i samochodową) przyczyni się do zwiększenia mobilności użytkowników.

 

 



Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE