W SMS-ach znajduje się link prowadzący do
strony łudząco przypominającej stronę logowania do elektronicznego Biura
Obsługi Klienta PGE, a stamtąd do strony z listą banków
i systemu płatności elektronicznej.
Uwaga na fałszywe strony logowania do PGE eBOK
PGE Obrót prosi o zachowanie czujności w trakcie logowania do elektronicznego Biura Obsługi Klienta PGE. Szczególnie zwraca uwagę, żeby zawsze pamiętać o następujących czynnościach:
·
upewnić
się, czy strona logowania jest właściwa, czy witryna jest zabezpieczona (symbol
szarej kłódki) oraz czy adres widoczny w pasku
w oknie przeglądarki to https://ebok.gkpge.pl/ebok/faces/profil/logowanie.xhtml;
- logowanie powinno odbywać się zawsze za pośrednictwem serwisu internetowego PGE Obrót https://ebok.gkpge.pl poprzez opcję „Zaloguj” w module „Logowanie” lub za pomocą aplikacji mobilnej mBOK PGE;
- logowanie do platformy odbywa się poprzez podanie adresu mailowego oraz indywidualnego hasła. Po zalogowaniu należy sprawdzić zakładkę „Finanse” celem potwierdzenia prawdziwości wszystkich faktur oraz danych.;
- przed dokonaniem płatności, należy zweryfikować dane z otrzymaną mailowo eFakturą lub fakturą przesłaną korespondencyjnie.
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości PGE Obrót zachęca do kontaktu z Infolinią PGE: (+48) 422 222 222.
Działania nieuczciwych sprzedawców to
problem, z którym zmagają się wszyscy operatorzy usług. PGE Obrót opiera swoją
działalność na transparentności oraz uczciwej konkurencji, polegającej m.in. na
dokładnym informowaniu klientów o swoich produktach i usługach. Spółka posiada
certyfikat Kodeksu Dobrych Praktyk w ramach Towarzystwa Obrotu Energią (TOE).
Ponadto, spółka prowadzi własne akcje informacyjne ostrzegające oraz
informujące klientów, jak nie dać się oszukać, a także, przypominające o
prawach konsumentów
i zachęcające do dokładnego czytania wszelkiego rodzaju umów.