Prace przy budowie nowego obiektu rozpoczęły się wraz zakończeniem roku szkolnego. Na początku trzeba było rozebrać starą, uszkodzoną konstrukcję. Dziś na placu budowy jedynym po niej śladem są betonowe szykany, które teraz chronią przed wjeżdżaniem na teren prac, a wielu kierowców już ma ochotę sprawdzić nowy most. Muszą oni wykazać się jeszcze odrobiną cierpliwości i poczekać 10 dni. Dokładnie na 1 września planowane jest dopuszczenie mostu do ruchu.
Jednak już teraz most prezentuje się całkiem interesująco. W miejscu przebiegu jezdni ułożona jest podbudowa mineralna, a od jutra będą na niej pojawiać się pierwsze już bitumiczne warstwy konstrukcji nawierzchni. Chodnik po stronie stawu jest już praktycznie gotowy. Taki sam pojawi się po drugiej stronie. Do tego czasu piesi muszą jeszcze korzystać z tymczasowej kładki przygotowanej przez wykonawcę.
Pozostając po stronie stawu dostrzeżemy eleganckie murki, które zdobią most i oczyszczone koryto rzeki, która przepływa przepustem.
Po przeciwnej stronie będzie wszakże nieco inaczej. Skarpę utrzymywał będzie mur, którego ławy fundamentowe są już w szalunkach oraz betonowe dyble.
Przypominamy, że most wraz z najazdami będzie miał 80m długości. Konstrukcja przewiduje jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu oraz obustronne chodniki. Koszt jego budowy wraz z projektem to 1,7 mln zł. Wyznaczony wykonawcy termin zakończenia wszystkich prac to 30 września.