reklama
reklama

Lublin: remont ul. Lubartowskiej. Radny ma pomysły co jeszcze w nim zawrzeć

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Wikipedia

Lublin: remont ul. Lubartowskiej. Radny ma pomysły co jeszcze w nim zawrzeć - Zdjęcie główne

Ulica Lubartowska w Lublinie | foto Wikipedia

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości Miasto Lublin planuje remont ul. Lubartowskiej. W związku z tym radny Bartosz Margul zaproponował kilka rozwiązań, które można by włączyć do remontu. Chodzi o np. likwidację jednego pasa ruchu i wymianę latarń.
reklama

Miejski radny Bartosz Margul (klub prezydenta Krzysztofa Żuka) skierował do prezydenta interpelację w sprawie przebudowy ul. Lubartowskiej. Na wstępie zaznaczył, że planowany remont chodników na ul. Lubartowskiej nasunął mu przemyślenia dotyczące dalszej przyszłości tej ulicy.

- Obecny układ dróg w obrębie Centrum zmienił dawną rolę ul. Lubartowskiej na odcinku pomiędzy ul. Bajkowskiego, a Al. Solidarności. Kiedyś był to jeden z głównych ciągów komunikacyjnych miasta, a od czasu powstania Al. Unii Lubelskiej (dawniej Gomułki) rola tej ulicy w transporcie drogowym miasta systematycznie spada. Stale rosnące nasilenie ruchu pieszego na przejściach dla pieszych w okolicach Bramy Krakowskiej sprawia, że kierowcy coraz częściej unikają przejazdu w tej okolicy - napisał Bartosz Margul. 

Podkreślił, że obserwując ruch w początkowym odcinku ul. Lubartowskiej należy zauważyć, że obecnie 3 pasy tej jezdni nie są tu potrzebne. Jego zdaniem wzmożony ruch na tym odcinku występuje wyłącznie w okolicach szczytu, czyli po godzinie 15.00, a przez resztę dnia ruch jest niewielki. 

- W mojej ocenie 2 pasy są tu w pełni wystarczające, a dopiero w pobliżu Al. Solidarności dodatkowy pas jest niezbędny do gromadzenia pojazdów oczekujących na światłach - napisał radny

W związku z tym zaproponował likwidację skrajnego prawego pasa na odcinku od ul. Olejnej do ul. Kowalskiej. Dodał, że obszar pasa podzielić pomiędzy:

- a) od strony ulicy pozostawić rezerwę pod wąski pas dla jednośladów (pełna wymiarowa ścieżka rowerowa zajęłaby zbyt dużą część pasa), b) poszerzyć chodnik i utworzyć pas zieleni (ciągły lub w postaci "wysp” z roślinnością), c) obszary zielone obsadzić niskopiennymi drzewami np. klon kulisty (przy zastosowaniu odstępstwa od przepisów techniczno-budowlanych dla dróg publicznych ze względu na odległość od skrajni drogi lub zrezygnować z pasa opisanego w punkcie a) d) na odcinku od ul. Olejnej do ul. Noworybnej alternatywnie - przesunąć miejsca parkingowe i wkomponować pomiędzy nowe "wyspy” zieleni na dawnym pasie prawym, albo utworzyć szeroki ciąg pieszy z zielenią od strony jezdni - czytamy w interpelacji.

Według Margula zaletą rozwiązania będzie: większy komfort życia mieszkańców przyległych nieruchomości, zwiększenie atrakcyjności handlowej ulicy, możliwość rozwoju gastronomi, stworzenie bardziej atrakcyjnego chodnika, korzystny efekt ekologiczny. 

Dodał, że jest świadomy, iż nie ma możliwości prostego rozszerzenia obecnego remontu ul. Lubartowskiej, bo proponowane rozwiązania byłyby przebudową ulicy i wymagają projektu budowlanego i większych nakładów. Ale podkreślił, że korzyści z rozwiązania wydają się duże, więc prosi o rozważenie wdrożenia zmian. Przy okazji przebudowy stwierdził, że należałoby wymienić oświetlenie uliczne na stylizowane "pastorały” obecne w innych miejscach centrum Lublina. - Analogiczną przebudowę ul. Lubartowskiej można rozważać również na dalszym odcinku, czyli na części lub całości odcinka od ul. Kowalskiej do Cyruliczej - podsumowuje rany.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama