Wszystkie zmiany w ruchu drogowym i pieszym wejdą w życie 6 czerwca.
Lublin: Most w pobliżu Zalewu Zemborzyckiego będzie zamknięty. Zaczyna się jego przebudowa
Opublikowano: Aktualizacja:
Autor: Joanna Niećko
reklama
Przeczytaj również:
WiadomościNiedługo ruszy przebudowa mostu przy ul. Żeglarskiej. Dlatego zostanie wprowadzona czasowa organizacja ruchu drogowego. Inaczej ma też jeździć komunikacja miejska.
reklama
- Rozpoczynamy realizację ważnej miejskiej inwestycji, długo oczekiwanej przez mieszkańców, jaką jest budowa mostu w ciągu ul. Żeglarskiej. Nowy obiekt dopełni funkcjonalność istniejącego już węzła przesiadkowego w tamtym rejonie miasta. Z nowej infrastruktury, współfinansowanej ze środków europejskich, skorzystamy jeszcze w tym roku - mówi Krzysztof Żuk, prezydent Miasta Lublin.
Na czas rozbiórki i budowy nowego mostu będzie obowiązywała inna organizacja ruchu. W rejonie prowadzonych robót nastąpi wyłączenie z ruchu odcinka ul. Żeglarskiej. Objazd wyznaczono ul. Janowską. Dojazd do Zemborzyc możliwy będzie również ul. Zemborzycką, Osmolicką i dalej ul. Cienistą. Konieczne jest też zamknięcie ścieżki dla rowerzystów. Tym samym będą oni przejeżdżać przez węzeł przesiadkowy przy ul. Żeglarskiej lub przez kładki na Bystrzycy w kierunku ul. Romera lub ul. Nałkowskich i dalej przez ul. Żeglarską do al. Bryńskiego. Z kolei piesi będą mogli chodzić al. Bryńskiego, od strony ul. Zemborzyckiej lub ul. Krężnickiej. Natomiast komunikacja miejska też będzie kursować w zmienionej formule. Linie nr 1, 15, 21, 37, 40 i N1 będa mieć trasy skrócone do przystanku Zalewskiego 01 (z wyjątkiem kursów linii nr 15 skierowanych do Dąbrowy). Nie będą obsługiwać przystanków: Żeglarska 01 i 02 oraz Tama NŻ 01. Zaś linia nr 25 ma mieć zmieioną trasę i w związku z tym będzie jeździć przez ul.: … - Krężnicka - Żeglarska (pętla) - Janowska - Nadbystrzycka - Krochmalna - Diamentowa - … Nie zatrzyma się się na przystankach: Tama NŻ 01, Zalewskiego 01 i 02, Biskupa Fulmana 01 i 02, Wapowskiego 01 i 02, Romera 01 i 02, Os. Nałkowskich 01 i 02, Romera-kościół 01 i 02. Dodatkowo zmienią się godziny kursowaniu linii nr 4 w dni powszednie.
Wszystkie zmiany w ruchu drogowym i pieszym wejdą w życie 6 czerwca.
Wszystkie zmiany w ruchu drogowym i pieszym wejdą w życie 6 czerwca.
Nowy most w ciągu ul. Żeglarskiej powstanie w miejscu istniejącego. Drogowcy najpierw rozbiorą stary most i w tym samym miejscu zbudują nowy obiekt. Korekcie ulegnie również przebieg ścieżki rowerowej pod mostem, a koryto rzeki zostanie uregulowane. Przebudowa obejmie jeszcze odcinek ul. Żeglarskiej, od nowo powstałego węzła, do skrzyżowania z ul. Nałkowskich.
Przewidziano dwie główne technologie rozbiórki: ręczną do elementów wyposażenia obiektu, możliwych do demontażu bez konieczności stosowania sprzętu ciężkiego oraz mechaniczną do wyburzenia konstrukcyjnych elementów mostu, tj. przęsła i podpory oraz niektórych elementów wyposażenia, np. nawierzchni bitumicznych czy krawężników.
- Przy metodzie mechanicznej wykonawca użyje koparki kołowej lub gąsienicowej z osprzętem burzącym, takim jak nożyce do kruszenia betonu czy młoty do kucia. Z uwagi na złożoność konstrukcji obiektu mostowego rozbiórkę zaplanowano etapami. Pierwszy, czyli roboty przygotowawcze zakładają: wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu, wygrodzenie terenu prowadzenia robót, geodezyjne wytyczenie sieci uzbrojenia technicznego, przełożenie istniejących sieci technicznych oraz odhumusowanie terenu i identyfikację zastosowanych materiałów, pod kątem ewentualnych materiałów niebezpiecznych, jakie potencjalnie mogły być wykorzystane w przeszłości podczas budowy obiektu. Drugi etap prac przewiduje rozbiórkę elementów wyposażenia: warstw bitumicznych i kap chodnikowych oraz balustrad. Kolejny to rozbiórka ustroju nośnego, a jako ostatni etap zaplanowano rozbiórkę podpór i rekultywację terenu - tłumaczy Justyna Góźdź z biura prasowego w Kancelarii Prezydenta Miasta Lublin.
Poza tym, nowy most ma być większy od obecnego. Jego długość wyniesie 50 m, a szerokość 19 m. Będzie to most jednoprzęsłowy ze wzmocnieniem w formie podwieszenia. Połączenie obiektu z nasypem drogowym zaprojektowano za pomocą przyczółków żelbetowych. Prace obejmą wykonanie izolacji przeciwwodnych, ustawienie barier ochronnych oraz balustrad na obiekcie i dojazdach do niego, umocnienie skarp i koryta rzeki oraz wykonanie powierzchniowego odwodnienia. Wszystkie elementy wyposażenia z betonu będą wykonane w kolorystyce materiału naturalnego, deski gzymsowe zaprojektowano w kolorze zielonym, a balustrady na obiekcie jako szare.
Wszystkie prace mają zostać sfinalizowane z koncem listopada. Koszt inwestycji to ponad 36,6 mln zł.
Sprawdź portal Lublin24, bądź na bieżąco!reklama
reklama
reklama
Polecane artykuły:
wróć na stronę główną
ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.
e-mail
hasło
Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE
reklama
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.