W czwartek (10 kwietnia) do dyżurnego komendy zgłosił się 36-letni mieszkaniec powiatu chełmskiego, który został oszukany podczas internetowej transakcji.
- Jak się okazało, na jednym z popularnych portali ogłoszeniowych wystawił do sprzedaży części samochodowe. Gdy otrzymał wiadomość, że ktoś je kupił i może odebrać płatność, próbował zalogować się na rachunek bankowy za pośrednictwem przysłanego mu w wiadomości linku. Gdy jednak pojawiły się techniczne trudności, telefonicznie skontaktował się z nim mężczyzna podający się za pracownika banku - informuje nadkomisarz Ewa Czyż z KMP w Chełmie.
"Bankier” przekonał go, że na jego konto wpłynęła za duża kwota ze sprzedaży i należy ją zwrócić do platformy sprzedażowej. Za jego namową generował kody blik. Umożliwiły one wypłatę z jego konta blisko 10 tys. zł. Gdy tylko zorientował się, że został oszukany, zablokował rachunek.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.