reklama
reklama

Lubelski Ratusz przypomina o ograniczeniach w obsłudze mieszkańców

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Lubelski Ratusz przypomina o ograniczeniach w obsłudze mieszkańców - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościUrząd Miasta przypomina, że z powodu stanu epidemicznego zostały wprowadzone ograniczenia w bezpośredniej obsłudze interesantów.
reklama

- Mimo, że nadal otwarte są Biura Obsługi Mieszkańców oraz w zakresie części spraw Urząd Stanu Cywilnego i Wydział Spraw Administracyjnych,  to w trosce o nasze wspólne bezpieczeństwo, prosimy o ograniczenie wizyt w Urzędzie tylko do spraw wymagających osobistego stawiennictwa, co ma miejsce np. w przypadku odbioru dowodu osobistego lub sporządzenia aktu zgonu - mówi Andrzej Wojewódzki, sekretarz Miasta Lublin.
 
Większość spraw urzędowych można załatwić drogą elektroniczną lub pocztową. Katalog spraw dostępnych elektronicznie jest na e-PUAP lub Elektronicznej Skrzynce Systemu Pojazd i Kierowca. Za ich pośrednictwem można złożyć wniosek o dowód dla siebie lub dziecka (do samego odbioru niezbędne jest stawiennictwo osobiste), zgłosić utratę lub zniszczenie dowodu albo wymianę prawa jazdy, zgłosić zakup lub sprzedaż pojazdu, uzyskać odpisy aktów: małżeństwa, urodzenia, zgonu lub innych dokumentów, zgłosić urodzenie dziecka. Żeby to zrobić należy mieć profil zaufany, co jest ułatwione w przypadku korzystania przez mieszkańca z bankowości elektronicznej lub posiadać elektroniczny podpis.
 
Z kolei wszystkie formularze wniosków wraz z opisami usług i instrukcją, jak daną sprawę załatwić w Urzędzie Miasta Lublin, znajdują się w Biuletynie Informacji Publicznej. 
 
Obsługa informacyjna odbywa się: za pośrednictwem infolinii Urzędu Miasta Lublin: tel. 81 466 10 00 i adresu elektronicznego bom@lublin.eu. Cudzoziemcy mogą uzyskać informacje pod nr tel. 81 466 10 09 oraz pisząc na adres foreigners@lublin.eu. Zaś studenci międzynarodowi w sprawach studenckich mogą się kontaktować z koordynatorem ds. studentów zagranicznych pod nr tel. 81 466 25 11, e-mail: wiktoria.herun@lublin.eu
 
Bezpośrednia obsługa realizowana jest nadal przez: Biura Obsługi Mieszkańców zlokalizowane przy ul.: Wieniawskiej 14, Filaretów 44, Franciszka Kleeberga 12A, Szaserów 13-15 w godzinach: 7.45-15.15, Urzędzie Stanu Cywilnego przy ul. Spokojnej, Wydziale Spraw Administracyjnych w zakresie ewidencji działalności gospodarczej – przy ul. Spokojnej 2 w pokoju nr 253 (II piętro) od poniedziałku do piątku w godzinach: 7.30-15.30.
 
Dokumenty należy składać m.in. za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej (ESP) Urzędu Miasta Lublin dostępnej na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP), w przypadku spraw z zakresu Wydziału Komunikacji przez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą Systemu Pojazd i Kierowca lub www.obywatel.gov.pl oraz za pośrednictwem pojemników udostępnionych w 7 lokalizacjach Urzędu: w budynkach przy ul. Wieniawskiej 14, ul. Filaretów 44, ul. Franciszka Kleeberga 12A, ul. Szaserów 13-15, ul. Spokojnej 2, ul. Magnoliowej 2 (w zakresie spraw Miejskiego Zespołu do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności), ul. Czechowskiej 19 A (w zakresie spraw Wydziału Komunikacji). 

reklama


Płatności z tytułu podatków i opłat można dokonywać za pośrednictwem: Platformy Informacyjno-Płatniczej PLIP, za pomocą bankowości elektronicznej i w placówkach Banku Pekao S.A. Od 2 listopada do odwołania kasy Banku Pekao S.A. znajdujące się w budynkach Urzędu Miasta Lublin czynne są w godzinach od 7.45 do 14.00.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
reklama