Przedsiębiorstwa z branży turystycznej, organizacje pozarządowe, instytucje kultury, biura podróży, obiekty gastronomiczne oraz noclegowe mogą zgłaszać się do 12 czerwca. W ramach Sezonu Lublin 2020 przewidziano również specjalne kategorie dla laureatów programu Miejsce Inspiracji oraz programu Przewodnik Inspiracji.
– Lubelska branża turystyczna posiada bardzo interesującą ofertę rekreacyjną, którą każdego roku prezentuje podczas Sezonu Lublin. Obecna sytuacja sprawiła, że sektor turystyki stanął w obliczu poważnej próby. Dlatego podjęliśmy decyzję o przeniesieniu tegorocznej edycji wydarzenia do Internetu, by tym razem w sposób wirtualny zaprezentować Lublin, jako miejsce atrakcyjne turystycznie. Sezon Lublin wpisał się w kalendarz wydarzeń w Lublinie, warto więc polegać na jego rozpoznawalności, przygotowując działania promocyjne dopasowane do dzisiejszych realiów – mówi Beata Stepaniuk-Kuśmierzak, Zastępca Prezydenta ds. Kultury, Sportu i Partycypacji.
Ze względu na panującą epidemię dotychczasowa formuła wydarzenia stała się niemożliwa do zrealizowania. Dlatego też nabór dla przedstawicieli branży turystycznej został zorganizowany zgodnie z panującymi zasadami.
– Tegoroczna, wirtualna edycja Sezonu Lublin daje możliwość zrealizowania wydarzenia, przy jednoczesnym stworzeniu atrakcyjnych materiałów promujących tę ofertę w dłuższej perspektywie. Chcemy wprowadzić ją na polski rynek turystyczny, który według prognoz będzie w tym roku dominujący. Planujemy przeprowadzenie kampanii promocyjnej z wykorzystaniem różnych narzędzi marketingowych, zaś zrealizowane materiały będą stanowiły element promocji dla Miasta Lublin i Partnerów również po zakończeniu wydarzenia – podsumowuje Marcin Kęćko, Dyrektor Biura Rozwoju Turystyki.
Tytuł Partnera Sezonu 2020 umożliwi podmiotom branży turystycznej prezentację swojej imprezy w ramach wydarzenia. Dodatkowo oferta Partnera znajdzie się w zestawieniu najlepszych, rekomendowanych przez Miasto Lublin produktów turystycznych.