reklama
reklama

Alko-tubki wycofane z rynku. Na Lubelszczyźnie ruszyły kontrole w sklepach

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Alko-tubki wycofane z rynku. Na Lubelszczyźnie ruszyły kontrole w sklepach - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościTrwają kontrole w sklepach w związku z pojawieniem się na rynku tubek z alkoholem. Takie saszetki przypominały mus dla dzieci, co wywołało oburzenie.
reklama

W ostatnim czasie w sklepach pojawiły się tubki z alkoholem, które przypominają tubki z musem dla dzieci. Wywołało to oburzenie.

Producent tubek wydał oświadczenie w tej sprawie.

- Zarząd spółki OLV S.A. podjął decyzję o niezwłocznym wycofaniu całej partii produktów z rynku i natychmiastowym wstrzymaniu produkcji. Przepraszamy za zaistniałą sytuację - poinformowała firma w e-mailu wysłanym do portalu Money, co cytuje Onet.pl. - Żałujemy, że produkt Voodoo Monkey, pomimo że został wyprodukowany i oznaczony zgodnie z obowiązującymi przepisami, wzbudził negatywne i niezamierzone skojarzenia. W związku z tym zarząd spółki OLV S.A. podjął decyzję o niezwłocznym wycofaniu całej partii produktów z rynku i natychmiastowym wstrzymaniu produkcji. Przepraszamy za zaistniałą sytuację.

reklama

Wojewódzki Inspektorat Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych w Lublinie rozpoczął kontrole.

- Na terenie województwa lubelskiego trwają czynności przeprowadzane przez Inspektorów IJHARS związane z kontrolami alko-tubek  - poinformował w środę (2 października) WIJHARS w Lublinie.

Tego samego dnia Główny Inspektor IJHARS, dr Przemysław Rzodkiewicz wydał komunikat. 

- W związku z informacjami o pojawieniu się w obrocie handlowym saszetek alkoholowych (alko-tubek) przypominających tubki z musem owocowym dla dzieci Główny Inspektor Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych informuje, że zobowiązał organy Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych (#IJHARS) do kontroli w ramach sprzedaży tego asortymentu produktów spożywczych - czytamy w komunikacie. - Wszystkim nam w największym stopniu leży na sercu zdrowie i bezpieczeństwo naszych dzieci. Dlatego wszystkie działania, które podejmujemy, mają na celu zabezpieczyć konsumentów przed niebezpieczeństwami prowokowanymi przez agresywny marketing, np. poprzez ekspozycję alkoholu, która może zmylić konsumenta co to tożsamości produktu.
 
Dalej można przeczytać, że kwestie oznakowania środków spożywczych reguluje rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady, do którego egzekwowania uprawnione są organy urzędowej kontroli żywności w Polsce w stosunku do przedmiotowych produktów.
 
Z komunikatu wynika, że zgodnie z unijnym rozporządzeniem informacje na temat żywności "nie mogą wprowadzać konsumenta w błąd w szczególności co do właściwości środka spożywczego, a w szczególności co do jego charakteru, tożsamości, właściwości, składu, ilości, trwałości, kraju lub miejsca pochodzenia, metod wytwarzania lub produkcji". Do tego informacje na temat żywności "muszą być rzetelne, jasne i łatwe do zrozumienia dla konsumenta, a stosownie do art. 4 ww. rozporządzenia ust. 1, 2 i 3 mają również zastosowanie do reklamy i prezentacji środków spożywczych, w szczególności kształtu, wyglądu lub opakowania, zastosowanych materiałów opakowaniowych, sposobu ustawienia oraz otoczenia, w jakim są pokazywane".
 
- W przypadku gdy kontrolowane produkty poprzez opis, prezentację i etykietowanie będą wprowadzać w błąd co do tożsamości produktu, inspektorzy IJHARS zastosują surowe kary pieniężne oraz poinformują właściwe organy samorządu terytorialnego wydające zezwolenia na handel detaliczny napojami alkoholowymi - czytamy w komunikacie.
 
Jednocześnie IJHARS niezależnie od realizowanych kontroli, zaproponował już rozwiązania systemowe mające na celu skutecznie przeciwdziałać i ograniczyć ryzyko powtórzenia tego procederu w przyszłości.
 
 
 

reklama
reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama