6 zespołów przystanków przesiadkowych w Lublinie gotowe

Opublikowano:
Autor:

Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości 14 nowych wiat, 9 wyświetlaczy dynamicznej informacji pasażerskiej oraz 138 stojaków rowerowych - taka infrastruktura powstała w ramach wybudowanych zespołów przystanków przesiadkowych w sześciu rejonach miasta.

Łatwiej będzie podróżować miedzy Lublinem a gminami

 

Mieszkańcy będa mogli korzystać z miejsc integrujących komunikację miejską z zamiejską. Ma to ułatwiać podróże między Lublinem a sąsiednimi gminami. Już w tym miesiącu rozpoczną się odbiory inwestycji. Termin jej zakończenia wyznaczono na 30 września. 

 

- Zespoły przystanków przesiadkowych to kolejna inwestycja, która razem z powstającymi węzłami zintegruje różne rodzaje transportu dla potrzeb Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego. Projekt stanowi kontynuację działań podjętych przez Miasto w ramach projektu dotyczącego modernizacji infrastruktury przystankowej - mówi Krzysztof Żuk, prezydent Lublina. 

 

Zespół przystanków przy ul. Związkowej

 

Największy zespół przystanków przesiadkowych jest przy ul. Związkowej. W jego skład weszły cztery lokalizacje rozmieszczone w obrębie skrzyżowania ulic (przystanki Związkowa 01, 02, 03 i 05). Stanęły tam nowe wiaty do których oświetlenia wykorzystywane jest zasilanie z paneli fotowoltaicznych, zamontowanych na ich dachach. Poza tym, jest tam miejsce na 33 stojaki rowerowe, z czego 20 pod zadaszeniem oraz punkt naprawy jednośladów. 

 

Zespół przystanków przy rondzie Dmowskiego


Z  kolei w ramach przebudowy przystanków w rejonie ronda Dmowskiego (Unii Lubelskiej 01 i Tarasy Zamkowe 01), na ul. Podzamcze na wysokości pl. Singera powstał nowy przystanek. Pojawiła się tam nowa wiata, wyświetlacz dynamicznej informacji pasażerskiej i 15 stojaków rowerowych. W ramach zadania przebudowano też rondo Mohyły - jadąc od al. Unii Lubelskiej powstał dodatkowy lewoskręt w kierunku ul. Ruskiej, a na ulicy Podzamcze pas rowerowy przy zatoce. 

 

Zespół przystanków przy ul. Turystycznej

 

Zmieniły się też okolice ul. Turystycznej, w rejonie przystanku kolejowego Lublin-Zadębie. Ulicę przedłużono na długości 210 m i poszerzono jezdnię. Wymieniono częściowo konstrukcję jezdni oraz sfrezowano i ułożono nową warstwę ścieralną na całym odcinku. Przystanki Hajdowska 01 i 02 wyposażono w nowe wiaty i postawiono w ich rejonie 20 stojaków rowerowych, w tym 10 pod zadaszeniem. 

 

Zespół przystanków przy ul. Kunickiego, Mickiewicza, Kraśnickiej i Bohaterów Monte Cassino

 

Kolejne zespoły przystanków przesiadkowych powstały przy Dworcu Głównym PKP na ul. Kunickiego oraz w rejonie ul. Mickiewicza. Ostatni zespół objął rejon skrzyżowania al. Kraśnickiej i ul. Bohaterów Monte Cassino. W jego skład wchodzą przystanki Poczekajka 01, 02 i 04. 

 

Ułatwienia dla niepełnosprawnych i ładowarki

 

- Wszystkie zespoły przystanków przesiadkowych zostały wyposażone w system prowadzenia osób z niepełnosprawnościami. Przy przejściach przez jezdnię obniżono krawężniki do poziomu "zero", a w obrębie przystanków zastosowano specjalne płyty wskaźnikowe i kierunkowe - informuje Justyna Góźdź z Biura Prasowego w Kancelarii Prezydenta Miasta Lublin. 

 

Co więcej na przystankach, przy przejściach i na długich ciągach pieszych w odstępach około 50 metrów umieszczono siedziska dla osób z ograniczeniami w mobilności. Dodatkowo nowe wyświetlacze dynamicznej informacji pasażerskiej, które zamontowano na przystankach mają ładowarki do zasilania urządzeń mobilnych. Zatoki przystankowe mają betonowe nawierzchnie i są oświetlone oraz wyposażone w monitoring. 

 

Koszt budowy zespołów przystankowych to blisko 11 mln zł, z czego 85% pochodzi z dotacji unijnej. 

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE