Strona WWW przyjazna dla urządzeń mobilnych
Urządzenia mobilne, głównie smartfony, używane są dziś tak powszechnie, że większość z nas nie wyobraża sobie bez nich życia. Służą nam jako budzik, telefon, komputer, notatnik, kalendarz czy aparat fotograficzny. Gdziekolwiek będąc, czegokolwiek byśmy nie poszukiwali, większość z nas, w pierwszym rzędzie przeszuka internet w swoim smartfonie. Dlatego projektowanie stron internetowych musi uwzględniać taki design strony WWW, aby witryna działała prawidłowo i była równie czytelna i przyjazna dla użytkownika zarówno komputera jak urządzenia mobilnego.
Prędkość strony kluczem do biznesu
Szybkość ładowania witryny w znacznym stopniu wpływa na przychody w Twojej firmie.
W świecie, w którym nowe technologie rozwijają się z prędkością światła, dostarczając nam coraz lepiej dostosowanych rozwiązań, stajemy się niecierpliwi. Wydajemy niemałe pieniądze na sprzęt, internet LTE, chcemy, aby urządzenia działały szybko i sprawnie, nie marnując naszego czasu. Kiedy czegoś szukamy w internecie, przeglądamy góra kilka stron i jeśli nie znajdujemy odpowiedzi, jesteśmy rozczarowani. W tym kontekście, wyobraź sobie strony WWW, które otwierają się więcej niż 5 sekund… większość użytkowników zamknie je i pójdzie do konkurencji.
Mniej znaczy więcej, czyli nieskomplikowany adres strony WWW
Tworzenie stron internetowych to również nadanie adresu strony Twojej firmy. Nie zaleca się konstruowania wymyślnych, rozbudowanych czy trudnych do wymówienia ciągów wyrazów. Najważniejszym kryterium jest prostota i unikalność! W ten sposób, wyróżnisz się spośród konkurencji. Dobrze, aby adres URL był również łatwy do znalezienia przy użyciu wyszukiwarki, dotrzesz do większej ilości klientów. Zadbaj, aby adres strony WWW zawierał nazwę Twojej firmy, to pomoże zainteresowanym łatwo i szybko do Ciebie dotrzeć.
Intuicyjna nawigacja
Strony WWW, są naszą wizytówką i twarzą firmy. Nie mogą odstraszać. Niezwykle istotnym elementem jest projektowanie Twojej strony z najwyższą dbałością o doświadczenie klienta. Im lepiej zaplanujesz nawigację, czyli mapę, dzięki której klient będzie poruszał się po Twojej stronie, tym lepsze będzie jego doświadczenie, a decyzja zakupowa szybsza.
Opcji jest wiele, wykorzystasz te, które Ci się podobają. Ważne, aby Twoja strona była zorganizowana tak, aby użytkownik poruszał się po niej intuicyjnie i żadnego z elementów w procesie decyzji zakupowej nie musiał szukać. Podsumowując: im sprawniej i szybciej klient znajdzie to, czego szuka na Twojej stronie, tym pewniej skorzysta z Twoich usług.
CTA - spraw, aby Twoje usługi, stały się potrzebą klienta
Strategiczne umieszczanie CTA - przycisku wezwania do działania - to doskonały sposób na to, aby klient wykonał określony krok.
Wezwanie do działania powinno informować czytelnika, co ma zrobić np. „Kup teraz!”, „Wypróbuj”, „Zapisz się”, „Czytaj dalej” jak również, co z tego uzyska, np. „Zamów i oszczędzaj już teraz”.
Dzięki CTA ludzie niejako “odkrywają”, co mogą zrobić. Ten prosty zabieg przyciąga wzrok i uwagę, ale nie jest agresywny. Wezwania do działania, mądrze i nienachalnie wplecione w treść i nawigację strony, pomagają naprowadzić klienta na odkrycie u siebie potrzeby posiadania właśnie Twojej usługi.
Podsumowanie: Współczesny biznes dzieje się przede wszystkim online. Tworzenie stron internetowych, czyli najlepszego środowiska sprzedażowego dla Twojej firmy, to szereg opcji i decyzji. Warto zainwestować w najlepsze rozwiązania. Wszak pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz! Proponując nawet najlepszy produkt, nie trafisz z nim do klienta bez dobrze przygotowanej strony. Najlepszy produkt, Twój produkt, zasługuje i po prostu musi mieć dobrą stronę, która zachwyci odbiorcę.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.