- To kolejne bardzo ważne decyzje, uzupełniające sieć komunikacyjną naszego regionu, które przyczynią się do zwiększenia atrakcyjności inwestycyjnej, czy turystycznej województwa lubelskiego. To niezmiernie istotne z punktu widzenia rozwoju gospodarczego Lubelszczyzny – podkreśla Krzysztof Komorski, wojewoda lubelski. - Decyzje mają rygor natychmiastowej wykonalności, co oznacza, że po ich wydaniu, wykonawca w zasadzie może rozpoczynać proces inwestycyjny – dodaje.
- Dzięki wydaniu tych strategicznych decyzji, Lubelszczyzna przyspiesza. To nie są tylko inwestycje w infrastrukturę, ale również w bezpieczeństwo, komfort i rozwój regionalny wschodniej i południowo-wschodniej części naszego województwa – zaznacza Marek Żmijan, zastępca dyrektora ds. zarządzania drogami i mostami GDDKiA Oddział w Lublinie.
Autostrada A2 – decyzja ZRID dla odcinka XI
29 maja 2025 r. Wojewoda Lubelski wydał decyzję ZRID dla odcinka autostrady A2 o długości ponad 9 km – w ramach inwestycji „Budowa autostrady A2 od węzła Cicibór do granicy Państwa – odcinek XI: węzeł Dobryń z węzłem”.
Nowy odcinek autostrady zostanie poprowadzony przez powiat bialski, na terenie gmin Zalesie i Terespol. Powstanie nowoczesna droga o przekroju dwujezdniowym z pasem awaryjnym, z rezerwą pod trzeci pas ruchu.
Inwestycja obejmuje m.in. budowę: węzła Dobryń (typu półkoniczyna), miejsc obsługi podróżnych (MOP Kijowiec Północ i Południe), obiektów inżynierskich, takich jak wiadukty i mosty, infrastruktury ochrony środowiska (ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt, zbiorniki retencyjne), urządzeń bezpieczeństwa ruchu oraz kanału technologicznego.
Budowa A2 w tym rejonie zwiększy dostępność komunikacyjną regionu, poprawi bezpieczeństwo ruchu, ograniczy jego uciążliwość dla mieszkańców oraz przyczyni się do rozwoju gospodarczego wschodniej części kraju.
S17 Tomaszów Lubelski – Hrebenne – ostatni brakujący odcinek z decyzją ZRID
28 maja wojewoda lubelski wydał decyzję ZRID dla odcinka drogi ekspresowej S17 Tomaszów Lubelski (koniec obwodnicy) – Hrebenne (początek obwodnicy), o długości ok. 17,3 km. Odcinek ten domyka trasę S17 w kierunku przejścia granicznego z Ukrainą, będąc częścią międzynarodowego ciągu drogowego E372 oraz sieci TEN-T (odgałęzienie korytarza Via Carpatia).
Inwestycja realizowana na terenie gmin Tomaszów Lubelski, Bełżec i Lubycza Królewska zakłada: budowę drogi ekspresowej w układzie dwujezdniowym, budowę węzła drogowego Bełżec, przebudowę i budowę dróg lokalnych zapewniających dostępność komunikacyjną, wykonanie obiektów inżynierskich, ekranów akustycznych, przejść dla zwierząt i zbiorników retencyjnych, budowę systemu zarządzania ruchem i kanału technologicznego.
Po oddaniu do użytku cały przebieg S17 od Piask przez Zamość i Tomaszów Lubelski aż do Hrebennego będzie drogą ekspresową. To strategiczne połączenie wzmocni więzi gospodarcze, społeczne i kulturowe między Polską a Ukrainą, a także poprawi warunki ruchu i bezpieczeństwo w regionie.
Obie decyzje ZRID oznaczają zielone światło do rozpoczęcia robót budowlanych, które mają zakończyć się w 2027 roku. Inwestycje są realizowane w systemie „projektuj i buduj” przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.