- Rozwijamy naszą współpracę międzynarodową, bo w ten sposób poszerzamy możliwości rozwoju naszej kadry, jak i studentów. To przynosi wymierne owoce. Nasza uczelnia funkcjonuje między innymi dzięki możliwościom aplikowania o fundusze europejskich i do innych zewnętrznych instytucji – podkreśliła Teresa Bogacka, prezydent Lubelskiej Akademii WSEI.
W ciągu ostatnich trzech lat dużo zainwestowano w edukację i praktyki zawodowe. - Podpisaliśmy istotne porozumienia z firmami takimi jak Leonardo, Bulgari, Confidustria, Sektor ICT. Naszym celem jest rozwijanie programu edukacyjnego odpowiadającego potrzebom rynku pracy – mówi Daniele Parrucci, delegat Rzymu ds. kształcenia zawodowego, sportu i szkolnictwa oraz Europejskiego Sojuszu.
Rzym realizuje specjalny program kształcenia dla więźniów. - To program dania drugiej szansy w życiu osobom, które są narażone na wykluczenie, to było życzenie Papieża Franciszka i to był prezent od Prezydenta Rzymu dla Papieża. Dwa dni temu spotkaliśmy się z nowym Papieżem, jest bardzo zainteresowany kontynuacją dziedzictwa papieża Franciszka. Jest to bardzo wysoko na naszej agendzie celów – mówił Daniele Parrucci.
- Mam tu na myśli inwestycje zagraniczne firm lotniczych spod Rzymu i Rzymu, które inwestują w Lublinie, czy połączenie z Portu Lotniczego Lublin do Rzymu. Jeśli chodzi o samo Memorandum, to zawarta współpraca obejmie kilkanaście obszarów. Po pierwsze jest to obszar kształcenia zawodowego, wymiana doświadczeń w tym zakresie, wymiana młodzieży, studentów - to będzie realizowane przez Lubelską Akademię WSEI i lubelskie szkoły. Myślę, że to ruszy w przeciągu kilku miesięcy i będzie odpowiedzią na zapotrzebowania rynku pracy zarówno w Rzymie, jak i w Lublinie. Drugi ważny obszar to obszar mobilności, czyli transportu publicznego i wymiany doświadczeń oraz projektów w tym zakresie – informuje Mariusz Sagan, dyrektor Wydziału Strategii i Obsługi Inwestorów Urzędu Miasta Lublin.
Rzym ma swoje ogromne doświadczenie jeśli chodzi o miasto metropolitalne, my mamy swoje, w Lublinie jeżdżą już przecież autobusy wodorowe. A potem? „Sky is the limit” zarówno w obszarze uniwersyteckim, inwestycyjnym, jak i smart city – posumowuje dyrektor Sagan.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.