Dokumentacja projektowa uwzględni budowę około 200-metrowych odcinków przedłużenia ul. Filaretów i ul. Granitowej, które zostaną połączone nowym odcinkiem ul. Lubelskiego Lipca 80' – tzw. Trasy Zielonej. Droga będzie miała długość około 1700 m i przekrój dwujezdniowy po dwa pasy ruchu wraz z buspasami.
CZYTAJ TAKŻE: Lublin: Coraz bliżej budowy odcinka ul. Lubelskiego Lipca '80. Miasto wybrało wykonawcę
- Projektant przewidzi także węzeł przesiadkowy, który zostanie przeniesiony z obecnej lokalizacji przy ul. Filaretów w kierunku nowego przebiegu ul. Lubelskiego Lica '80. Na węźle powstanie m.in. budynek socjalny, miejsca do ładowania autobusów elektrycznych, parking K+R wraz z monitoringiem. Z kolei na wysokości przystanku PKP Lublin Zachodni zostanie zaprojektowana pętla/miejsce do zawracania i postoju autobusów oraz przebudowane dojście dla pieszych w kierunku przystanków. Projekt obejmie także obustronne chodniki, drogi rowerowe oraz zatoki autobusowe. Planowana infrastruktura zostanie dostosowana do potrzeb osób z różnymi formami niepełnosprawności. W projekcie zostanie także ujęta kanalizacja deszczowa, oświetlenie uliczne i kanał technologiczny - opisuje Monika Głazik z biura prasowego w Kancelarii Prezydenta Miasta Lublin.
Otwarcie ofert w przetargu zaplanowano na 19 maja. Biuro projektowe powinno opracować koncepcję rozwiązania węzła przesiadkowego wraz z parkingiem oraz układu drogowego w 30 dni od zawarcia umowy, zaś kompletną dokumentację projektową do końca marca 2025 r.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.